Bez rekonstrukce škola pro postižené děti nepřežije
Datum: 5. 1. 2023

V SOUČASNOSTI USILUJETE O ZÍSKÁNÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ NA REKONSTRUKCI ŠKOLY V ZÁPOLÍ V PRAZE 4. PROČ JE DŮLEŽITÁ?
Především chceme díky rekonstrukci zvýšit počet míst zhruba na osmdesát, což představuje téměř dvojnásobek současné kapacity. Dále potřebujeme upravit třídy tak, aby byly vhodné a bezpečné pro autistické děti. Když má například takové dítě záchvat, potřebujeme pro něj bezpečný prostor, kde se dá zvládnout.
Ve třídách by mělo být co nejméně skleněných ploch, které se dají rozbít. Také o rohy a hrany se děti mohou zranit, proto jich musí být minimum. V plánu jsou i dílny na výtvarnou výchovu. Vedle školy by měl fungovat internát pro mimopražské děti nebo děti, o které se rodiče nezvládnou každodenně starat. Více zde.

Další články

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Vyplazovat rovně jazyk. Zvednout ho ke špičce nosu. Tvarovat pusu do všemožných pozic. Na první pohled bláznivá cvičení, jenže právě tyto postupy můžou zásadně přispět ke správnému vývoji řeči u dětí i dospělých. Posilují svaly, které potřebujeme pro kvalitní...

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Představte si děti, které si hrají na obchod. „Já budu prodávat zmrzlinu!“ vykřikne Terezka a hrdě si stoupne za improvizovaný stánek. „Já chci dvě jahodové!“ odpoví Filip a podává imaginární peníze. Mezitím se připojí Kuba a zeptá se: „Můžu si koupit čokoládovou?“...