,,HELE MÁMO, LETADLO.“ SLYŠET TUTO VĚTU JE NEJVĚTŠÍM PŘÁNÍM MAMINKY 4LETÉHO DAMIÁNA, KTERÝ SE POTÝKÁ S AUTISMEM
Datum: 5. 1. 2023

„Když jsem se nad něj sklonila v kočárku, nepodíval se na mě, ale pohled směřoval skrze mě. Čím dál méně se usmíval. Neměl rád dotyky, nenapodoboval, negestikuloval, nežvatlal, chodil po špičkách,“ vzpomíná paní Alena a dodává: „Po fyzické stránce se vyvíjel dobře, ale vzhledem k tomu, že má Damiánek o 5 let starší sestru, nerovnosti ve vývoji mě bily do očí. Když jsem se synem šla v roce a půl k dětské doktorce na preventivní prohlídku, cítila jsem, že screening autismu dopadne pozitivně, což se stalo.“ Více zde.

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...