Vstupem do školy začíná pro děti s ADHD jízda, říká máma desetiletého Kryštofa
Datum: 15. 1. 2023

Jako batole chvilku neposeděl, jako předškolák měl pověst kluka, který je zvídavý, ale dělá si, co chce. Jako školák na prvním stupni často vykřikuje, debatuje a kdekdo s ním má problém. Desetiletý Kryštof z Prahy má diagnózu dvojí výjimečnosti, tedy rozumového nadání spojeného s poruchou soustředění a hyperaktivitou. „Věčně ho někdo peskuje. Ve zprávě z poradny přitom máme: na typické projevy ADHD neupozorňovat, chválit za drobnosti. Cítíš ten rozdíl?” říká jeho máma Alena Bartošová. S autorkou rozhovoru se znám, proto si tykáme. Více zde.

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...