……..“Způsob, jakým dáváme smysl chování dětí, informuje o všem, od našich interakcí s nimi až po disciplinární strategie, které používáme. Když se podíváme na hlubší vysvětlení o náročném chování dítěte, můžeme zároveň správně podpořit zdravý emoční vývoj.
Když se podíváme na chování na povrchové úrovni, můžeme být v pokušení myslet si, že děti se záměrně chovají špatně, hledají pozornost, jsou opoziční, vzdorovité, testující limity, líné nebo vyhýbavé.“….Více zde.
Alternativní a augmentativní komunikace (AAK) u dětí s PAS – metody s pomůckami
V první části článku o metodách alternativní a augmentativní komunikace (AAK) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) jsme informovali o specificích ve vývoji jazyka s ohledem na to, že více než 60 % dětí s PAS má určité jazykové deficity. Přiblížili jsme také...