NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE V ŠKOLNÍ PRAXI JAKO NÁSTROJ K INKLUZI
Datum: 16. 4. 2023

Základ Neuro-vývojové stimulace (NVS) ve školní praxi tvoří Neuro-vývojová terapie. Testy i cviky jsou přizpůsobeny tak, aby mohly být dobře používány pro větší skupiny dětí. Neuro-vývojová stimulace je vhodná již pro děti od 4 let, můžeme ji ale používat pro jakýkoliv věk. Ideálně by bylo cvičit v mateřské škole nebo v prvních třídách základní školy. Základ programu NVS je založen na jednoduchých cvicích, které často napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy, a tím dáváme mozku druhou šanci, aby se postupně naučil správně kontrolovat fungování těla. Mezi nejdůležitější principy NVS patří to, že u dětí nejdříve začínáme rozvíjet rovnováhu a kombinujeme inhibici primárních reflexů se zlepšením senzorické integrace, a až později přidáváme další dovednosti. Dalším důležitým principem je to, že NVS využívá přirozený kraniokaudální směr vývoje, to znamená směr od hlavy dolů. Bez toho, abychom správně drželi hlavu, se správně nevyvinou ani další pohybové stereotypy. Více  zde.

Další články

Petice proti předsudečnému násilí

Petice proti předsudečnému násilí

v předešlých dnech byla spuštěna kampaň, která upozorňuje na potřebu změny trestního zákoníku. Kvůli chybě v zákoně nejsou chráněni lidé napadení kvůli zdravotnímu postižení, sexuální orientaci či pohlaví. Kampaň je součástí projektu Právem proti předsudkům, jedním z...

Konference v APA

Konference v APA

Shlédněte ohlédnutí za konferencí v APA.. Více zde.