„Stále jsou lidé, kteří autismus neuznávají nebo se drží devadesátkových definic,“ říká student ČVUT s Aspergerovým syndromem
Datum: 28. 4. 2023

Porucha autistického spektra, konkrétně Aspergerův syndrom, mu byla diagnostikována už v osmi letech a deseti měsících. „Byla to pro mne obrovská úleva, že najednou je pro mou odlišnost nějaký název. Pamatuji si, že jedna z prvních vět, kterou jsem dokázal sestavit už před mými třetími narozeninami, byla: ‚Jsem jiný‘,‘‘ vzpomíná Matyáš Pilz na dobu, kdy se od rodičů dozvěděl o své diagnóze. Mladý student se potýká také s ADD, poruchou pozornosti bez hyperaktivity, a poruchami učení spojenými s psaným projevem. Nic z toho však pro něj nebylo překážkou, maturitu zvládl na vyznamenání a nastoupil na dopravní fakultu ČVUT na vysněný obor dopravní systémy a technika. Zaměřuje se především na hromadnou dopravu, která je i jedním z jeho speciálních zájmů. Matyáš je nyní ve čtvrtém ročníku bakalářského studia, za ročním prodloužením stojí pandemické období. Mezi jeho další zájmy patří těžká vojenská technika, vlastní imaginární svět historie (období 1740 až 1945), moderní politika či systémové a matematické vědy. Více zde.

Další články

Jak vybrat vhodné karty ze systému VOKS?

Jak vybrat vhodné karty ze systému VOKS?

Dítě s PAS není vhodné srovnávat s jeho vrstevníky a při komunikaci je užitečné volit takové pomůcky, kterým dítě nejlépe rozumí a dokáže se díky nim v informacích lépe orientovat. Umožněte dítěti vnímat informace i pomocí zraku, bude si tak moci lépe odpovědět na...

Kdy už umřete? zeptal se ukrajinský autistický chlapec ruských vojáků

Kdy už umřete? zeptal se ukrajinský autistický chlapec ruských vojáků

Dvanáctiletý Maxim Brovčenko je čím dál známější svými obrazy pod uměleckou přezdívkou Kosmo-Max. Kvůli okupaci utekl s maminkou z Berďansku do Záporoží. Odejít do jiné země nechce, protože by nemohl pomáhat Ukrajině. Za svou pomoc dostal ocenění od prezidenta...

Hravé listy 1. díl

Hravé listy 1. díl

Zaměřuje se na rozvíjení oblastí hrubé motoriky vytvářející základy pro motoriku jemnou. V jednotlivých kapitolách 1. dílu se děti naučí vnímat tělo ve správných výchozích polohách. V celém obsahu je velká škála grafomotorických úkolů, vědomostních otázek,...