„Stále jsou lidé, kteří autismus neuznávají nebo se drží devadesátkových definic,“ říká student ČVUT s Aspergerovým syndromem
Datum: 28. 4. 2023

Porucha autistického spektra, konkrétně Aspergerův syndrom, mu byla diagnostikována už v osmi letech a deseti měsících. „Byla to pro mne obrovská úleva, že najednou je pro mou odlišnost nějaký název. Pamatuji si, že jedna z prvních vět, kterou jsem dokázal sestavit už před mými třetími narozeninami, byla: ‚Jsem jiný‘,‘‘ vzpomíná Matyáš Pilz na dobu, kdy se od rodičů dozvěděl o své diagnóze. Mladý student se potýká také s ADD, poruchou pozornosti bez hyperaktivity, a poruchami učení spojenými s psaným projevem. Nic z toho však pro něj nebylo překážkou, maturitu zvládl na vyznamenání a nastoupil na dopravní fakultu ČVUT na vysněný obor dopravní systémy a technika. Zaměřuje se především na hromadnou dopravu, která je i jedním z jeho speciálních zájmů. Matyáš je nyní ve čtvrtém ročníku bakalářského studia, za ročním prodloužením stojí pandemické období. Mezi jeho další zájmy patří těžká vojenská technika, vlastní imaginární svět historie (období 1740 až 1945), moderní politika či systémové a matematické vědy. Více zde.

Další články

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace je proces, kterým mozek zpracovává a organizuje smyslové podněty z okolí – od dotyku a zvuků, až po vizuální vjemy. Děti, a obzvláště ty s vývojovou dysfázií (VD), často mají problémy se správným vnímáním a zpracováním těchto smyslových podnětů,...

Kurz  Rozvoj funkční komunikace pomocí terapeutické hry

Kurz Rozvoj funkční komunikace pomocí terapeutické hry

Intenzivní kurz se zaměří na rozvoj funkční komunikace pomocí nenásilné terapeutické hry. Cílit bude na verbální i neverbální komunikaci. Představí také metodu alternativní komunikace HLÁSKOVÁNÍ. Je určen rodičům a pedagogům nemluvících dětí s PAS (nebo jinou...