Není pravda, že děti s postižením jsou v běžné škole nutně nešťastné, říká pedagožka, která se zabývá inkluzí
Datum: 12. 6. 2023

Které děti s postižením se mohou úspěšně vzdělávat a integrovat v běžné škole, a které již ne? To je jádro debaty o inkluzi neboli společném vzdělávání. A jaké možnosti nabízejí těmto dětem školy speciální? „Speciální škola neznamená automaticky škola dobře vybavená pro podporu žáků s různými druhy postižení,“ říká Lenka Felcmanová, která vyučuje speciální pedagogiku na pražské pedagogické fakultě a je místopředsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Více zde.

Další články

Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív

Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív

Občas mě napadá, že jsem některé věci související s autismem měla vědět dřív. Kdybych je totiž věděla, tak bych se dost pravděpodobně mnohem méně trápila. Asi by mě, zejména v začátcích s diagnózou, svíral trochu menší strach. Jenže uspěchat se nedá nic a cesta k...

(Náš) autismus ve Švýcarsku: nástup do školy

(Náš) autismus ve Švýcarsku: nástup do školy

Po peripetiích se získáním diagnózy a následně s doporučením na asistenta pedagoga od učitelky v MŠ, o kterých jsem psala v textu (Náš) autismus ve Švýcarsku: cesta k diagnóze, nastal čas řešit nástup do první třídy. Více zde.

Rozhovor na Aktuálně.cz: Jsou doplňky stravy na míru vyhozené peníze?

Rozhovor na Aktuálně.cz: Jsou doplňky stravy na míru vyhozené peníze?

Střevní mikrobiom je v posledních letech čím dál populárnější téma. Panují kolem něho ale mýty a nepravdy. Například nechat si udělat probiotika na míru jsou podle mikrobioložky z IKEM Moniky Cahové vyhozené peníze. V rozhovoru pro Aktuálně.cz dává mimo jiné návod,...