Nebojte se žáka se SVP – Příručka pro učitele tělesné výchovy a asistenty pedagogů
Datum: 22. 6. 2023

Čtenáři v ní najdou nejprve příspěvky, které se zabývají obecnou teorií k inkluzi do TV. Druhá část je pak zaměřena na různé příklady onemocnění a poruch, které mohou pro oblast TV znamenat vznik speciálních vzdělávacích potřeb a jsou důvodem k tomu, aby učitel tyto potřeby vzal v potaz a formu či obsah výuky potřebám žáka uzpůsobil. Výčet zdravotních znevýhodnění, oslabení či postižení není jistě úplný. Typů diagnóz či poruch, se kterými se učitel může u žáků setkat, je totiž nevyčíslitelně – a v praxi je navíc každé dítě jiné, dokonce i když diagnóza je stejná. Cílem je tedy spíše otevřít téma k dalšímu přemýšlení, k diskusi a hledání. Ukázat, že navzdory různorodosti poruch platí obvykle stejné zásady: pohyb je pro rozvoj dětí klíčový a jde jen o to, respektovat určitá specifika. Více zde.

Další články

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Rozhovor Mgr. et Mgr. Jany Pechancové s duchovním PhDr. Dalimilem Staňkem, PhD. DiS. k publikaci Superhrdinové v tobě. Více zde.