Čtenáři v ní najdou nejprve příspěvky, které se zabývají obecnou teorií k inkluzi do TV. Druhá část je pak zaměřena na různé příklady onemocnění a poruch, které mohou pro oblast TV znamenat vznik speciálních vzdělávacích potřeb a jsou důvodem k tomu, aby učitel tyto potřeby vzal v potaz a formu či obsah výuky potřebám žáka uzpůsobil. Výčet zdravotních znevýhodnění, oslabení či postižení není jistě úplný. Typů diagnóz či poruch, se kterými se učitel může u žáků setkat, je totiž nevyčíslitelně – a v praxi je navíc každé dítě jiné, dokonce i když diagnóza je stejná. Cílem je tedy spíše otevřít téma k dalšímu přemýšlení, k diskusi a hledání. Ukázat, že navzdory různorodosti poruch platí obvykle stejné zásady: pohyb je pro rozvoj dětí klíčový a jde jen o to, respektovat určitá specifika. Více zde.
Zlobí? U spousty dětí stačí zlepšit pitný režim
Ukazuje se, že pitný režim proniká i do oblastí, o nichž jsme nepředpokládali, že je pro ně důležitý. Podle nových poznatků může stát za příznaky podobnými ADHD dehydratace. Více zde.