Materiál je jakýmsi terénním deníkem, do kterého si pravidelně zapisovali konzultanti APA, pracující v rámci tříletého projektu Pohyb pro inkluzi (reg. č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004664) každý nápad na otevřenější hodiny tělesné výchovy. Pro každou hodinu tělesné výchovy, kterou na spolupracujících základních školách navštívili, vybírali činnosti a připravovali je tak, aby se mohli zapojit všichni žáci, kteří mají zájem. Inspirovali se nespočtem kvalitních pedagogických pracovníků, kteří dělají svou práci srdcem. Tento materiál není kuchařkou, kdy předpřipravený recept aplikujete a výsledek bude vždy grandiózní. Není ani metodickým materiálem říkajícím: takto čiňte a budete mít na hodině šťastné žáky. Publikace by pro Vás měla být spíše inspirací, jak do hodin dostat trochu více prostoru pro každého a zároveň pro všechny. Více zde.
Je lepší znát svou těžkou minulost, než žít v mlze, říká autorka projektu Život v kufříku
„Do tří let si děti nic nepamatují. A když jim nikdo vzpomínky neuchová, tak jim pak chybí celý začátek jejich života. Chybí pocit, že je někdo měl rád, chybí vědomí toho, co s nimi bylo. A když tohle nevíme, jdeme v životě podle slepé mapy,“ říká Martina Wojtylová...