Sociální intervence a role školy v praxi: Inspirace ze základní školy Grafická
Datum: 29. 6. 2023

První ze série diskusních setkání, která se konají v rámci projektu Podpora rovných příležitostí, se zaměřuje na angažovanost škol při snižování nerovností ve vzdělávání žáků. Jak uvádí R. Jedličková, ředitelka ZŠ Grafická v Praze, vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním se jim daří díky společné vizi, novým nástrojům, péči o pedagogický sbor, zahraniční inspiraci, ale i pečlivému výběru kolegů. Ve videu zazní i stanoviska Z. Svobody, vedoucího Katedry sociální a speciální pedagogiky UJEP.  Více zde.

Další články

Halliwickova metoda plavání

Halliwickova metoda plavání

Cílem Halliwickovy metody plavání je využít fyzikálních vlastností vodního prostředí (tlak, vztlak, nestálost vodního prostředí apod. k osvojení základních plaveckých dovedností či samostatnému pohybu ve vodním prostředí(jako např, splývání, plavecké dýchání,...

WATSU terapie

WATSU terapie

WATSU terapie je druh vodní terapie, jež spojuje pobyt ve 35°C teplé vodě a další prvky terapií a metod využívaných na suchu (jedná se o prvky prvky z masáže, Shiatsu, mobilizace kloubů/svalů, strečink, tanec a práci s meridiány. Jedná se o velmi jemnou formu tělesné...

Láska na houpačce emocí. ADHD dokáže vztah pořádně zamíchat

Láska na houpačce emocí. ADHD dokáže vztah pořádně zamíchat

Život s partnerem s ADHD může být plný energie a originality, ale zároveň přináší chaos, impulzivitu a emoční výkyvy. Vztah pak často vyžaduje více trpělivosti i porozumění z obou stran. Odborníci i lidé s vlastní zkušeností popisují, jak ADHD ovlivňuje soužití a jaké...