Studentům na VŠ nabízíme modifikace, nikoliv úlevy, vysvětlují odborníci z Centra Pyramida při Ostravské univerzitě
Datum: 21. 9. 2023

Počet studentů se specifickými potřebami na vysokých školách postupně narůstá, MŠMT jich ve školím roce 2021/2022 evidovalo více než tři tisíce. V článku přiblížíme chod Centra Pyramida – centra pro studenty se specifickými potřebami při Ostravské univerzitě (OU). Přiblížíme také, jaké služby zde můžou studenti využít v rámci studia posledního ročníku na SŠ, v začátcích studia na VŠ, v jeho průběhu až po závěrečnou státní zkoušku. Od referentů Centra Pyramida – Kateřiny Žvakové a Petra Figaly zazní také, jak v začátcích probíhá komunikace s vyučujícími a případně i spolužáky studenta s poruchou autistického spektra (PAS). Dostaneme se také k vyvrácení mýtu, že studenti se specifickými potřebami mají studium jednodušší i tomu, že pod slovním spojením modifikace zkoušky se nejčastěji skrývá navýšení časového limitu, avšak nikdy její nižší obtížnost. Odborníci také vysvětlí, proč by se studenti neměli bát registrovat do centra i v případě, že modifikace aktuálně využít nechtějí.  ​Více zde.

Další články

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Rozhovor Mgr. et Mgr. Jany Pechancové s duchovním PhDr. Dalimilem Staňkem, PhD. DiS. k publikaci Superhrdinové v tobě. Více zde.