Počet studentů se specifickými potřebami na vysokých školách postupně narůstá, MŠMT jich ve školím roce 2021/2022 evidovalo více než tři tisíce. V článku přiblížíme chod Centra Pyramida – centra pro studenty se specifickými potřebami při Ostravské univerzitě (OU). Přiblížíme také, jaké služby zde můžou studenti využít v rámci studia posledního ročníku na SŠ, v začátcích studia na VŠ, v jeho průběhu až po závěrečnou státní zkoušku. Od referentů Centra Pyramida – Kateřiny Žvakové a Petra Figaly zazní také, jak v začátcích probíhá komunikace s vyučujícími a případně i spolužáky studenta s poruchou autistického spektra (PAS). Dostaneme se také k vyvrácení mýtu, že studenti se specifickými potřebami mají studium jednodušší i tomu, že pod slovním spojením modifikace zkoušky se nejčastěji skrývá navýšení časového limitu, avšak nikdy její nižší obtížnost. Odborníci také vysvětlí, proč by se studenti neměli bát registrovat do centra i v případě, že modifikace aktuálně využít nechtějí. Více zde.
Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor
Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...