Počet studentů se specifickými potřebami na vysokých školách postupně narůstá, MŠMT jich ve školím roce 2021/2022 evidovalo více než tři tisíce. V článku přiblížíme chod Centra Pyramida – centra pro studenty se specifickými potřebami při Ostravské univerzitě (OU). Přiblížíme také, jaké služby zde můžou studenti využít v rámci studia posledního ročníku na SŠ, v začátcích studia na VŠ, v jeho průběhu až po závěrečnou státní zkoušku. Od referentů Centra Pyramida – Kateřiny Žvakové a Petra Figaly zazní také, jak v začátcích probíhá komunikace s vyučujícími a případně i spolužáky studenta s poruchou autistického spektra (PAS). Dostaneme se také k vyvrácení mýtu, že studenti se specifickými potřebami mají studium jednodušší i tomu, že pod slovním spojením modifikace zkoušky se nejčastěji skrývá navýšení časového limitu, avšak nikdy její nižší obtížnost. Odborníci také vysvětlí, proč by se studenti neměli bát registrovat do centra i v případě, že modifikace aktuálně využít nechtějí. Více zde.
JUREČKOVA SUPERDÁVKA: ULEHČÍ ŽIVOT LIDEM, NEBO SPÍŠ JEN STÁTU?
Zjednodušení dávkového systému, které si od sociální „superdávky“ slibuje ministr práce Marian Jurečka, není špatný nápad, ale lze ho také provést hodně špatně. Více zde.