Dítě s PAS není vhodné srovnávat s jeho vrstevníky a při komunikaci je užitečné volit takové pomůcky, kterým dítě nejlépe rozumí a dokáže se díky nim v informacích lépe orientovat. Umožněte dítěti vnímat informace i pomocí zraku, bude si tak moci lépe odpovědět na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho? apod. Pro komunikaci dětí s PAS můžeme využívat různé formy – komunikaci gestem a prostřednictvím znaků, obrázkovou (fotografie, kresby), psanou nebo např. tištěnou. Efektivní komunikační strategií je Výměnný obrázkový systém (VOKS), který vznikl jako varianta alternativního augmentačního systému Picture Exchange Communication System (PECS). Komunikace však musí být vždy přizpůsobena potřebám a schopnostem každého jedince a od toho se odvíjí také výběr nebo výroba vhodných karet… Více zde.
Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií
Když přemýšlíme o tom, jak vytvořit pro naše děti prostor, který je nejen krásný, ale i funkční a podporující jejich vývoj, často narazíme na magické slovo “Montessori.” Montessori metoda je přístup, který staví dítě do středu dění. Tento styl není jen o vzdělávání,...