Dítě s PAS není vhodné srovnávat s jeho vrstevníky a při komunikaci je užitečné volit takové pomůcky, kterým dítě nejlépe rozumí a dokáže se díky nim v informacích lépe orientovat. Umožněte dítěti vnímat informace i pomocí zraku, bude si tak moci lépe odpovědět na otázky kdy?, kde?, co?, jak?, jak dlouho? apod. Pro komunikaci dětí s PAS můžeme využívat různé formy – komunikaci gestem a prostřednictvím znaků, obrázkovou (fotografie, kresby), psanou nebo např. tištěnou. Efektivní komunikační strategií je Výměnný obrázkový systém (VOKS), který vznikl jako varianta alternativního augmentačního systému Picture Exchange Communication System (PECS). Komunikace však musí být vždy přizpůsobena potřebám a schopnostem každého jedince a od toho se odvíjí také výběr nebo výroba vhodných karet… Více zde.
Únor ve školní družině – měsíc plný zábavy, tvoření a pohybu
Únor je sice nejkratším měsícem v roce, ale ve školní družině nabízí nepřeberné množství aktivit, které děti nejen zabaví, ale také je tyto aktivity mohou mnohému naučit. V tomto měsíci se velmi často pořádá karneval, oslavuje se sv. Valentýn a na stromy věšíme krmení...