Vzdělávání žáků se SVP je zajímavou součástí českého vzdělávacího systému, neboť z dřívější výjimky, tj. ojedinělé integrace žáků se zdravotním postižením v běžných školách, se stalo pravidlo. Běžné mateřské, základní či střední školy dnes navštěvují již desítky tisíc dětí či žáků se SVP. Jen základních škol je v ČR přes 4 000, mateřských škol ještě více. Nadále však máme i školy samostatně určené pro žáky se SVP, kterých je v republice více než 300. Žáci se SVP jsou vždy a především jedinečné osobnosti s vlastními potřebami, možnostmi a dovednostmi. Stále platí, že ať už takové dítě či žák navštěvuje školu běžnou, nebo speciální, vždy potřebuje individuální přístup a správné nastavení podpůrných opatření. Více zde.
JUREČKOVA SUPERDÁVKA: ULEHČÍ ŽIVOT LIDEM, NEBO SPÍŠ JEN STÁTU?
Zjednodušení dávkového systému, které si od sociální „superdávky“ slibuje ministr práce Marian Jurečka, není špatný nápad, ale lze ho také provést hodně špatně. Více zde.