Společné vzdělávání
Datum: 2. 10. 2023

Vzdělávání žáků se SVP je zajímavou součástí českého vzdělávacího systému, neboť z dřívější výjimky, tj. ojedinělé integrace žáků se zdravotním postižením v běžných školách, se stalo pravidlo. Běžné mateřské, základní či střední školy dnes navštěvují již desítky tisíc dětí či žáků se SVP. Jen základních škol je v ČR přes 4 000, mateřských škol ještě více. Nadále však máme i školy samostatně určené pro žáky se SVP, kterých je v republice více než 300. Žáci se SVP jsou vždy a především jedinečné osobnosti s vlastními potřebami, možnostmi a dovednostmi. Stále platí, že ať už takové dítě či žák navštěvuje školu běžnou, nebo speciální, vždy potřebuje individuální přístup a správné nastavení podpůrných opatření. Více zde.

Další články

HIPOTERAPIE

HIPOTERAPIE

Terapie využívající hřbet koně trvá u jedinců s pohybovými deficity (DMD, SMA, CMP, RS, MO,....) přibližně v rozsahu 20 až 30 minut pod vedením fyzioterapeuta. Uvedená terapie používá především protahovací či relaxační cviky prováděné z koňského hřbetu, jež vede k...

Neurovývojová stimulace – informace

Neurovývojová stimulace – informace

Cílem popisované terapie je zmírnit projevy/odstranit přetrvávající primární reflexy, které v průběhu dětského vývoje nebyly stále nahrazeny dokonalejšími mozkovými funkcemi. S přetrvávajícími primárními reflexy se setkáváme nejčastěji u jedinců s neurologickými...

Senzorická integrace – informace

Senzorická integrace – informace

Senzorická integrace je metoda, jež pomáhá s optimálním zpracováním smyslovým podmětů. Správné zpracování smyslových podmětů pomáhá jedinci s vykonáváním běžných denních aktivit (hra, běžné denní činnosti, sebeobsluha, školní dovednosti,....). Popisovaná metoda pomáhá...