Jak na informační a digitální gramotnost u studentů s PAS na VŠ – informace nejen pro knihovníky a učitele
Datum: 19. 10. 2023

V českém prostředí chybějí výzkumy, které by pojednávaly o vysokoškolských studentech s poruchou autistického spektra (PAS). Je to dáno tím, že problematika inkluzivního vzdělávání u studentů s PAS není na vysokých školách ještě dostatečně ukotvena. Tato skutečnost může být jednou z možných příčin toho, proč studenti s PAS neúspěšně ukončují studium na vysoké škole. S akademickou úspěšností úzce souvisí i oblast informační gramotnosti, která spočívá v komplexní a efektivní práci studentů s informacemi.  Více zde.

Další články

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Rozhovor Mgr. et Mgr. Jany Pechancové s duchovním PhDr. Dalimilem Staňkem, PhD. DiS. k publikaci Superhrdinové v tobě. Více zde.

Zapomeňte u autistických dětí na učení řeči bez pohybu

Zapomeňte u autistických dětí na učení řeči bez pohybu

Také máte za sebou desítky sezení u logopeda a žádné výsledky? Možná je to proto, že děti s postižením, zejména v autistickém spektru nebo s vývojovou dysfázií, si řečové dovednosti osvojují snadněji, pokud jejich nácvik obsahuje i pohybovou část. Proto na prázdniny...