Je smutné, že mnozí rodiče, ale i učitelé, si nedokážou představit, že by bylo možné učit bez donucování, nátlaku, trestů, autoritativního přístupu a bez zadávání domácích úkolů – no to už je (pro mnohé) úplný vrchol! Ve škole přitom neprobíhá jen vzdělávání, ve škole se z velké části formuje osobnost dítěte. Ve škole vzniká bohužel mnoho traumat – stačí když se dítě cítí bezmocné a má strach – a dostává přímý zásah do své integrity. Také pokud se dítě necítí dobře, brání to samotnému procesu učení. Toto lze ale změnit – změnou přístupu od učitelů a ochotou rodičů nenechat si poškozující chování učitelů líbit. Více zde.
JUREČKOVA SUPERDÁVKA: ULEHČÍ ŽIVOT LIDEM, NEBO SPÍŠ JEN STÁTU?
Zjednodušení dávkového systému, které si od sociální „superdávky“ slibuje ministr práce Marian Jurečka, není špatný nápad, ale lze ho také provést hodně špatně. Více zde.