Je smutné, že mnozí rodiče, ale i učitelé, si nedokážou představit, že by bylo možné učit bez donucování, nátlaku, trestů, autoritativního přístupu a bez zadávání domácích úkolů – no to už je (pro mnohé) úplný vrchol! Ve škole přitom neprobíhá jen vzdělávání, ve škole se z velké části formuje osobnost dítěte. Ve škole vzniká bohužel mnoho traumat – stačí když se dítě cítí bezmocné a má strach – a dostává přímý zásah do své integrity. Také pokud se dítě necítí dobře, brání to samotnému procesu učení. Toto lze ale změnit – změnou přístupu od učitelů a ochotou rodičů nenechat si poškozující chování učitelů líbit. Více zde.
Marta Pečeňová: Lidé na spektru autismu nejsou na první pohled odlišní od běžné společnosti
Marta Pečeňová je předsedkyně organizace Za sklem o. s., která pomáhá lidem na spektru autismu a jejich rodinám v České republice prostřednictvím registrovaných sociálních služeb a souběžně vyvíjí advokační, destigmatizační a osvětovou činnost. Spolupracuje...