Sourozenecké vztahy jsou obvykle těmi nejdelšími, čímž jsou zcela unikátní. Jakožto speciální pedagog a sestra osoby s Aspergerovým syndromem se zajímám o perspektivu dospělých sourozenců, jelikož jsem vždy přemýšlela, jak obdobné situace probíhají v jiných rodinách. Tento článek je výsledkem analýzy rozhovorů se třemi dospělými sestrami studujícími vysokou školu. Kromě vysokoškolského studia mají společné také to, že mají sourozence s Aspergerovým syndromem ve věku od 9 do 23 let. Text je souhrnem informací z rozhovorů, které jsem realizovala v rámci své diplomové práce Zkušenosti intaktních sourozenců se sourozenci s poruchou autistického spektra. Více zde.
Kamishibai a biblioterapie u studentů střední školy (aneb Když příběhy pomáhají)
Webinář je zaměřen na propojení tradičního japonského divadla Kamishibai s metodou biblioterapie, tedy terapeutického využití příběhů. Webinář vám odpoví na otázky, jak na Kamishibai reagují studenti střední školy, jaké příběhy a v jaké podobě lze u nich využívat....