Má se s handicapovaným dítětem mluvit o osamostatnění?
Datum: 13. 12. 2023

Pokračujeme otevíráním tématu rodiče a dospívající s PAS, osamostatňování, absence podpory od státu v této oblasti. Tentokrát hovoříme s psychoterapeutkou Lenkou Davidovou, matkou dvou dcer, z nichž starší má diagnózu dětský autismus a je jí 14 let. Stejně jako u rozhovoru se zdravotní sestrou Jana Novou, matkou 15letého chlapce na spektru, zaznívá, jak nefungují sociální služby ani školství pro dospívající děti s PAS. Neřeší se jejich osamostatňování, bydlení, podporované zaměstnávání, po základní i střední škole propadají sítem podpory. Ani s rodiči téměř nikdo nepracuje, jak své dítě s handicapem vychovávat k samostatnému životu, jak ho pustit do světa, když neexistuje podpora. Více zde.

Další články

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Vyplazovat rovně jazyk. Zvednout ho ke špičce nosu. Tvarovat pusu do všemožných pozic. Na první pohled bláznivá cvičení, jenže právě tyto postupy můžou zásadně přispět ke správnému vývoji řeči u dětí i dospělých. Posilují svaly, které potřebujeme pro kvalitní...

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Představte si děti, které si hrají na obchod. „Já budu prodávat zmrzlinu!“ vykřikne Terezka a hrdě si stoupne za improvizovaný stánek. „Já chci dvě jahodové!“ odpoví Filip a podává imaginární peníze. Mezitím se připojí Kuba a zeptá se: „Můžu si koupit čokoládovou?“...