Motivovat děti, ne je strašit. Učitel popisuje, proč má slovní hodnocení smysl
Datum: 2. 2. 2024

Důvody, proč má slovní hodnocení smysl, předkládá učitel Daniel Pražák z vlastní praxe, a není jich málo. Slovní hodnocení například umožňuje žákům průběžně vidět jejich pokroky a lépe se učit z chyb, pomáhá podle něj ale také vidět chyby jako příležitosti k pokroku, ne jako tragédii.
,,Škola by neměla být místem, kde trestáme za chyby a děti jsou ve strachu z toho, co se jim nepovede. Měla by být místem, kde děti rozvíjejí své silné stránky a zlepšují se v bezpečné atmosféře a bez strachu a posměchu, a to i ty slabší,” říká.
Více zde.

Další články

Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív

Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív

Občas mě napadá, že jsem některé věci související s autismem měla vědět dřív. Kdybych je totiž věděla, tak bych se dost pravděpodobně mnohem méně trápila. Asi by mě, zejména v začátcích s diagnózou, svíral trochu menší strach. Jenže uspěchat se nedá nic a cesta k...

(Náš) autismus ve Švýcarsku: nástup do školy

(Náš) autismus ve Švýcarsku: nástup do školy

Po peripetiích se získáním diagnózy a následně s doporučením na asistenta pedagoga od učitelky v MŠ, o kterých jsem psala v textu (Náš) autismus ve Švýcarsku: cesta k diagnóze, nastal čas řešit nástup do první třídy. Více zde.

Rozhovor na Aktuálně.cz: Jsou doplňky stravy na míru vyhozené peníze?

Rozhovor na Aktuálně.cz: Jsou doplňky stravy na míru vyhozené peníze?

Střevní mikrobiom je v posledních letech čím dál populárnější téma. Panují kolem něho ale mýty a nepravdy. Například nechat si udělat probiotika na míru jsou podle mikrobioložky z IKEM Moniky Cahové vyhozené peníze. V rozhovoru pro Aktuálně.cz dává mimo jiné návod,...