Důvody, proč má slovní hodnocení smysl, předkládá učitel Daniel Pražák z vlastní praxe, a není jich málo. Slovní hodnocení například umožňuje žákům průběžně vidět jejich pokroky a lépe se učit z chyb, pomáhá podle něj ale také vidět chyby jako příležitosti k pokroku, ne jako tragédii.
,,Škola by neměla být místem, kde trestáme za chyby a děti jsou ve strachu z toho, co se jim nepovede. Měla by být místem, kde děti rozvíjejí své silné stránky a zlepšují se v bezpečné atmosféře a bez strachu a posměchu, a to i ty slabší,” říká.
Více zde.
Lze naučit dnešní děti, aby rády sportovaly?
O pohybových aktivitách dětí bohužel velmi často rozhodují rodiče, a to na základě svých vlastních – ať už naplněných nebo nenaplněných tužeb. Kde je ale psáno, že syn táty-fotbalisty, který se nechce vzdát fotbalu ani po čtyřicítce, bude také šikovný na kopanou a že...