Motivovat děti, ne je strašit. Učitel popisuje, proč má slovní hodnocení smysl
Datum: 2. 2. 2024

Důvody, proč má slovní hodnocení smysl, předkládá učitel Daniel Pražák z vlastní praxe, a není jich málo. Slovní hodnocení například umožňuje žákům průběžně vidět jejich pokroky a lépe se učit z chyb, pomáhá podle něj ale také vidět chyby jako příležitosti k pokroku, ne jako tragédii.
,,Škola by neměla být místem, kde trestáme za chyby a děti jsou ve strachu z toho, co se jim nepovede. Měla by být místem, kde děti rozvíjejí své silné stránky a zlepšují se v bezpečné atmosféře a bez strachu a posměchu, a to i ty slabší,” říká.
Více zde.

Další články

Lze naučit dnešní děti, aby rády sportovaly?

Lze naučit dnešní děti, aby rády sportovaly?

O pohybových aktivitách dětí bohužel velmi často rozhodují rodiče, a to na základě svých vlastních – ať už naplněných nebo nenaplněných tužeb. Kde je ale psáno, že syn táty-fotbalisty, který se nechce vzdát fotbalu ani po čtyřicítce, bude také šikovný na kopanou a že...

Vápník a vitamin D pro silné kosti

Vápník a vitamin D pro silné kosti

Vápník a vitamin D jsou složky nutné pro zdravé a silné kosti, a to u dětí a dospívající mládeže. V poslední době bylo publikováno 16 prací o tomto problému, 5 článků a přehledů uveřejnili velmi zkušené osoby a dále bylo publikováno 11 studií – 8 studií intervenčních...