PUBLIKACE Cvičení pro lepší
Datum: 22. 2. 2024

Pohyb je klíčovým prvkem pro všechny funkce mozku, včetně paměti, emocí, ale i učení. Díky pohybu se vyvíjí řízení na vyšších úrovních centrální nervové soustavy, dochází k tvorbě neurálních spojení mezi senzorickou a motorickou kůrou mozku. A motorická kůra má zásadní vliv na naše myšlení. V knize je stručným způsobem popsán rozvoj dítěte, jeho reakcí a popis základních tří smyslových systémů. Blíže seznamuje čtenáře, jak se mohou přetrvávající primární reflexy (reakce) podílet na neurovývojovém zpoždění dítěte a jak mohou ovlivnit nejen základní školní dovednosti. Potíže dětí se čtením, psaním a počítáním nemusí být fixní a neměnné. Během pohybových aktivit a cvičení dochází k reorganizaci mozku a zlepšuje se i učení. Zařazení vhodných pohybových aktivit může aktivovat schopnost číst mnohem rychleji, stejně tak pomocí pohybu můžeme u dětí pozitivně ovlivnit také psaní a počítání. Kniha Cvičení pro lepší učení má poukázat na to, jak je pohyb důležitý pro růst a úspěch našich dětí a nabídnout celou řadu cvičení a aktivit, které lze s dětmi ještě v předškolním období provádět a podpořit tak jejich přípravu na nástup do povinné školní docházky. Více zde.

Další články

Autismus – nic pro slabochy! 2. dubna je den porozumění autismu

Autismus – nic pro slabochy! 2. dubna je den porozumění autismu

Možná jste viděli některý z těchto filmů - oskarový Rain Man (1988) s fenomenálním Dustinem Hoffmanem, nebo český s názvem Spolu (2022) se Štěpánem Kozubem v hlavní roli. Anebo dokument Veroniky Stehlíkové Děti úplňku (2017). Co mají všechny tyto filmy společného?...

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodiče dětí s ADHD často čelí kritice nebo nedorozumění ze strany ostatních, kteří si mohou mylně myslet, že problematické chování dítěte je výsledkem špatné výchovy. Přitom vynakládají obvykle mnohem více energie než rodiče neurotypických dětí. Bohužel to ale není...