Náhlý výskyt psychických problémů u dětí či dospívajících v rodičích vyvolává úzkostnou reakci: „Musím přeci pro své dítě něco udělat, pomoci mu, zachránit ho, vyřešit to.“ Zlobíme se, snažíme se, pláčeme, nabízíme pomoc, trestáme. Ale nic z toho, co umíme, nefunguje.
Co tedy mají rodiče dělat? Paradoxně zaměřit se na sebe. V první řadě totiž čelí svým vlastním emocím, svým naučeným reakcím na neznámé. Naráží na uzavřenost dětí, na jejich odmítání. Boj na dvou frontách stojí mnoho energie. A psychicky rozložený rodič pro dítě není oporou… Více zde.
Kamishibai a biblioterapie u studentů střední školy (aneb Když příběhy pomáhají)
Webinář je zaměřen na propojení tradičního japonského divadla Kamishibai s metodou biblioterapie, tedy terapeutického využití příběhů. Webinář vám odpoví na otázky, jak na Kamishibai reagují studenti střední školy, jaké příběhy a v jaké podobě lze u nich využívat....