Čtvrtina dětí s odklady je moc. Škola má být připravena na děti, ne ony na školu, říká Prokop
Datum: 10. 5. 2024

Jedním z problémů českého školství, na který upozorňují odborníci, je velký počet odkladů do škol. Děti přicházejí do školy ne v šesti, ale až v sedmi letech. V tomto školním roce podle statistik ministerstva školství mělo odklad 24 procent žáků, tedy skoro čtvrtina. „Rodiče se oprávněně bojí toho, že první třída je nevstřícná k dětem. Odklad dítě zvýhodní,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál sociolog Daniel Prokop ze společnosti PAQ Research.
Už několikrát jste říkal, že odklady a pozdní nástup do školy jsou velká kaňka na českém školství. Proč je to takový problém? Více zde.

Další články

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojovou dysfázii lze označit jako specifický typ narušení řečových funkcí. Popisovanou neurovývojovou diagnózu lze určit pouze u osob u nichž není přímým důsledkem jiné diagnózy (MR, MO, PAS, AS, ADHD/ADD). Popisovanou diagnózu popisujeme ve třech následujících...

Specifické poruchy chování

Specifické poruchy chování

Nejen v edukační praxi se lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD,..) setkat s výskytem specifických poruch chování. Příčinu uvedených poruch lze u jedinců s popisovaným postižením lze na základě odborné literatury (Vágnerová a kol. 2012; Pugnerová,2016) nalézt...

Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Není-li u žáků se zdravotním postižením (omezení hybnosti bez ohledu na jeho druh - DMD, MO, SMA,..., ADD/ADHD,AS a další) přítomná porucha intelektu, lze se v hojné míře setkat s výskytem specifických poruch učení, které jsou způsobeny především oslabením sluchového...