Terapie využívajících divadelních prostředků k ovlivnění nežádoucího chování, k budování morálních návykům či k nácviku nových dovedností. U dětí s těžšími formami omezení hybnosti především v oblasti HK lze využít pasivní formu pozorování divadelního představení prostřednictvím kolektivu ostatních dětí. Jedinci s mírnějšími opožděními psychomotorického vývoje či bez poruchy intelektu a mírnější omezeními v oblasti motoriky mohou motoriku procvičovat prostřednictvím manipulace s jednotlivými maňásky. Aktivní zapojení dítěte s omezení hybnosti (MO, SMA,DMD,..) či osob se zdravotním postižením (PAS, ADD/ADHD, SPU,…) do divadelní hry rozvíjí u dítěte komunikační dovednosti, fantazii i paměť (v případě hraní rolí dle přepsaného manuálu). Loutky či maňásky lze využít také u dětí s omezenou komunikačních schopností k vyjádření vlastních pocitů, přání či dojmů. Více zde.
Na školní vybavení rodiče dětí šetří někdy i celý rok. Pomoci může i stát
Výdaje rodin se začátkem školního roku se různí podle věku dítěte a jeho zájmových kroužků. Obecně za vybavení do školy a mimoškolní aktivity domácnosti v září vydají jednotky tisíc korun. Slabším rodinám pomůže stát i další organizace. Více...