Dramaterapie
Datum: 22. 5. 2024

Terapie využívajících divadelních prostředků k ovlivnění nežádoucího chování, k budování morálních návykům či k nácviku nových dovedností. U dětí s těžšími formami omezení hybnosti především v oblasti HK lze využít pasivní formu pozorování divadelního představení prostřednictvím kolektivu ostatních dětí. Jedinci s mírnějšími opožděními psychomotorického vývoje či bez poruchy intelektu a mírnější omezeními v oblasti motoriky mohou motoriku procvičovat prostřednictvím manipulace s jednotlivými maňásky. Aktivní zapojení dítěte s omezení hybnosti (MO, SMA,DMD,..) či osob se zdravotním postižením (PAS, ADD/ADHD, SPU,…) do divadelní hry rozvíjí u dítěte komunikační dovednosti, fantazii i paměť (v případě hraní rolí dle přepsaného manuálu). Loutky či maňásky lze využít také u dětí s omezenou komunikačních schopností k vyjádření vlastních pocitů, přání či dojmů​.​ Více zde.

Další články

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Vyplazovat rovně jazyk. Zvednout ho ke špičce nosu. Tvarovat pusu do všemožných pozic. Na první pohled bláznivá cvičení, jenže právě tyto postupy můžou zásadně přispět ke správnému vývoji řeči u dětí i dospělých. Posilují svaly, které potřebujeme pro kvalitní...

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Představte si děti, které si hrají na obchod. „Já budu prodávat zmrzlinu!“ vykřikne Terezka a hrdě si stoupne za improvizovaný stánek. „Já chci dvě jahodové!“ odpoví Filip a podává imaginární peníze. Mezitím se připojí Kuba a zeptá se: „Můžu si koupit čokoládovou?“...