Zatímco u muzikoterapii jde primárně určená pro navození relaxace či pro rozvoj sluchové percepce, výtvarně zaměřené terapeutické techniky rozvíjí primárně jemnou motoriku jedince. Právě z uvedeného důvodu nalézá velkou oblibu v oblasti využití právě u jedinců s omezení hybnosti (MO, DMD, SMA, poranění míchy/mozku,..) či osob se zdravotním postižením (PAS, ADD/ADHD, SPU,…) ,jelikož kresba je pro dítě pro projevem vlastních pocitů a také lze kresbu využít u dětí, které nejsou schopni verbální komunikace či mají ostych z mluvení. Pro arteterapii lze využít nejrůznější druhy výtvarného náčiní. Prstové barvy, plastelínu i papíry nejrůznějších typů lze využít i u dětí s těžšími formami omezení motoriky v oblasti HK. Prostřednictvím prstových barev lze, například pod vedením asistenta/rodiče docílit uvědomění vlastního těla u dětí s těžkými formami omezení hybnosti), včetně poruchy intelektu (otisky rukou i chodidel). Práci s plastelínou a trhání papírů lze využít u dětí s vyvinutější jemnou motoriku.Více zde.
Dalimil Staněk: Nedokončené věty
Rozhovor Mgr. et Mgr. Jany Pechancové s duchovním PhDr. Dalimilem Staňkem, PhD. DiS. k publikaci Superhrdinové v tobě. Více zde.