Arteterapie
Datum: 23. 5. 2024

Zatímco u muzikoterapii jde primárně určená pro navození relaxace či pro rozvoj sluchové percepce, výtvarně zaměřené terapeutické techniky rozvíjí primárně jemnou motoriku jedince. Právě z uvedeného důvodu nalézá velkou oblibu v oblasti využití právě u jedinců s omezení hybnosti (MO, DMD, SMA, poranění míchy/mozku,..) či osob se zdravotním postižením (PAS, ADD/ADHD, SPU,…) ,jelikož kresba je pro dítě pro projevem vlastních pocitů a také lze kresbu využít u dětí, které nejsou schopni verbální komunikace či mají ostych z mluvení. Pro arteterapii lze využít nejrůznější druhy výtvarného náčiní. Prstové barvy, plastelínu i papíry nejrůznějších typů lze využít i u dětí s těžšími formami omezení motoriky v oblasti HK. Prostřednictvím prstových barev lze, například pod vedením asistenta/rodiče docílit uvědomění vlastního těla u dětí s těžkými formami omezení hybnosti), včetně poruchy intelektu (otisky rukou i chodidel). Práci s plastelínou a trhání papírů lze využít u dětí s vyvinutější jemnou motoriku.​Více zde.

Další články

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Dalimil Staněk: Nedokončené věty

Rozhovor Mgr. et Mgr. Jany Pechancové s duchovním PhDr. Dalimilem Staňkem, PhD. DiS. k publikaci Superhrdinové v tobě. Více zde.

Zapomeňte u autistických dětí na učení řeči bez pohybu

Zapomeňte u autistických dětí na učení řeči bez pohybu

Také máte za sebou desítky sezení u logopeda a žádné výsledky? Možná je to proto, že děti s postižením, zejména v autistickém spektru nebo s vývojovou dysfázií, si řečové dovednosti osvojují snadněji, pokud jejich nácvik obsahuje i pohybovou část. Proto na prázdniny...