Legislativa a právní vymezení vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Datum: 1. 6. 2022

Vzdělávání dětí, žáků a studentů v České republice podléhá školskému zákonu 561/2004 Sb. Paragraf 16 školského zákona popisuje podporu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.

Vyhláškou č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných jsou upraveny pravidla pro stanovení podpůrných opatření pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a vzdělávání žáků nadaných. Potřebná podpůrná opatření a jejich míru doporučují pro vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) zpravidla speciálně poradenská centra (dále jen SPC), která jsou školským poradenským pracovištěm. Více zde.

Další články

Autismus – nic pro slabochy! 2. dubna je den porozumění autismu

Autismus – nic pro slabochy! 2. dubna je den porozumění autismu

Možná jste viděli některý z těchto filmů - oskarový Rain Man (1988) s fenomenálním Dustinem Hoffmanem, nebo český s názvem Spolu (2022) se Štěpánem Kozubem v hlavní roli. Anebo dokument Veroniky Stehlíkové Děti úplňku (2017). Co mají všechny tyto filmy společného?...

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků

Rodiče dětí s ADHD často čelí kritice nebo nedorozumění ze strany ostatních, kteří si mohou mylně myslet, že problematické chování dítěte je výsledkem špatné výchovy. Přitom vynakládají obvykle mnohem více energie než rodiče neurotypických dětí. Bohužel to ale není...