Jak se od sebe liší pojmy mentální postižení a mentální retardace? Jaké jsou možnosti docházky do přípravné třídy a plnění povinné školní docházky u dětí s mentálním postižením s různými stupni mentální retardace? Více zde.
Jak se od sebe liší pojmy mentální postižení a mentální retardace? Jaké jsou možnosti docházky do přípravné třídy a plnění povinné školní docházky u dětí s mentálním postižením s různými stupni mentální retardace? Více zde.
„Do tří let si děti nic nepamatují. A když jim nikdo vzpomínky neuchová, tak jim pak chybí celý začátek jejich života. Chybí pocit, že je někdo měl rád, chybí vědomí toho, co s nimi bylo. A když tohle nevíme, jdeme v životě podle slepé mapy,“ říká Martina Wojtylová...
Pro zvýšení tělesné schopnosti dětí a mládeže je potřeba zejména podporovat pohyb ve školách, ve kterých žáci tráví nejvíce času. Školy by měly zvyšovat kvalitu hodin tělesné výchovy, podporovat pohyb dětí po celý den, nabízet více volnočasových kroužků a zlepšovat...
Zhruba čtvrtina českých dětí nastupuje do školy o rok později. Podle expertů na vzdělávání je ale namístě aktuální podmínky pro udělování odkladů zpřísnit. Výsledkem by měla být finanční úspora i více místa ve školkách. „Se synem dlouhou dobu řešíme poruchu...