SEZNAM PUBLIKACÍ/PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA
7 RAD PRO PEČUJÍCÍ: JAK NEVYHOŘET. R.PEŠLOVÁ
101 tipů pro rodiče dětí s autismem: účinná řešení každodenních problémů. A. MILLER, T. C. SMITH.2016
300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. S. GRIFFIN, D. SANDLER. 2012.
A na mě nikdo nemá čas : jak se cítí a jak to vidí sourozenci lidí (nejen) s autismem . L. Bittmannová, J. Bittmann
A co já s tím?. Jana Bradley.
A proč ne? KENDÍKOVÁ, J., MAZEL, J. A SLÁDEK A. 2014
A proto skáču: vnitřní svět třináctiletého chlapce s autismem. N. HIGASHIDA2016
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. 2007
Aktivity pro starší děti s PAS: jak budovat sebevědomí, vnitřní klid a vztahy. MCHENRY, I., I. MCHENRY.2019
A na mě nikdo nemá čas. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann. 2018.
Aktivity pro děti s těžkým kombinovaným postižením. Hadačová, Martina.2024
Analýza potřeb pedagogických pracovníků v oblasti inkluzivního vzdělávání
Analýza podpory žáků se SVP – školská poradenská zařízení
Alternativní a augmentativní komunikace
Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením. Klára Pragerová, Jana Sirotková. 2020.
Autismus : praktická příručka pro rodiče . A. Yau. 2016
Autism: an introduction to psychological theory. HAPPÉ, F.1994
Autismus – sborník prací mezinárodní konference Autismus. HÝSEK, Z., JELÍNKOVÁ. 2005
Autismus – pervazivní vývojové poruchy (úvodní přednáška). JELÍNKOVÁ, M. 2010
Autismus – Průvodce + Pracovní kniha 1 + Pracovní kniha. Cottini L., V. Giacomo. 2017.
Autismus – zdravotní a výchovné aspekty. GILLBERT, CH., PEETERS, T. 2003
Autismus – zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. GILLBERG, Ch., PEETERS t., 2008
Autismus a hra. BEYER, J., GAMMELTOFT, L. 2006
Autismus a možnosti výchovné praxe. VOCILKA, M. 1995
Autismus I. – Problémy komunikace dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 1999
Autismus II. – Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2000
Autismus III. – Problémy s představivostí u dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2000
Autismus IV. – Péče o dospělé klienty s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2001
Autismus od A do Z. ŠPORCLOVÁ, V. 2018
Autismus u dospívajících a dospělých. HOWLIN, P. 2005
Autismus jako společenskovědní téma. GELSER M.2016.
Autismus v edukační praxi. BAZALOVÁ, B.2017.
Autismus ve školní praxi. SROKOVÁ, E., OLŠÁKOVÁ. P. 20O4.
Autismus VI. – Diagnostika a možnosti korekce chování u klientů s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2004.
Autistické myšlení. VERMEULEN, P. 2006
BEZPEČNÉ CHOVÁNÍ NA INTERNETU PRO KLUKY A PRO HOLKY
Biologické aspekty autismu (ze zahraničních materiálů). BÁLINTOVÁ, T. 2002
Celoživotní vzdělávání (Tvořivé dílny pro občany s autismem). AUTISTIK. 2009
Cesta životem s ADHD: jak se vyrovnat s diagnózou v jednotlivých etapách života. ZÁVĚRKOVÁ, Markéta; BUDÍKOVÁ, Jaroslava; DOBIÁŠOVÁ, Markéta; KENDÍKOVÁ, Jitka a BLAHO VITOŠKOVÁ, Veronika. Praha: Pasparta, 2023. ISBN 978-80-88429-83-8.
Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. VINGRÁLKOVÁ, Eva. Olomouc: Fontána, [2016]. ISBN 978-80-7336-844-9.
Císař jsem já. HORIOT H.2018.
Co děti nejvíc potřebují. MATĚJČEK, Z. 2007
Co vám chce říct vaše dítě s autismem. Maja Toudal.2023
Co přináší zákon o sociálních službách pro uživatele, poskytovatele, orgány státní správy a
samosprávy. HUTAŘ, J., KRÁSA, V. 2006
Charter of rights for people with autism – Reflection and personal experiences. MATTHEWS, P.,, MATTHEWS, T. 2012
Daltonské vyučování. RÖHNER, R., WENKE, H. 2003
Dej mi ruku, ať mohu mluvit. VEXIAU, A., M. 2003
Dětská řeč a komunikace. PRŮCHA, J. 2011
Dětský autismus: přehled současných poznatků . HRDLIČKA, M. a V. KOMÁREK, ed. 2014.
Dětský autismus v kontextu rodinné resilience. SLÁDEČKOVÁ, S.,I. SOBOTKOVÁ.
Diagnostika dítěte předškolního věku. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. 2007
Diagnostika dítěte předškolního věku – 2.díl . BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. 2022
Dítě s epilepsií v prostředí školy. BURŠÍKOVÁ, Dana, 2019
Dítě s autismem a emoce: program pro práci s dětmi. A. SCARPA, , A. WELLS a T. ATTWOOD.2019.
Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. BAZALOVÁ, B. 2014
Dítě mezi výchovou a uměním – Dramatická výchova na přelomu tisíciletí. PROVAZNÍK, J. 2008
Dítě, které žilo ve zdi. A.de Lestrade, S. Chebret ; přeložila: M. Fučíková. 2020
Děti vybíravé v jídle – Základní postupy pro rodiče dětí nejen s PAS. Keith E. Williams, Laura J. Seiverling
Dost dobře nenormální : můj báječný život s autismem a ADHD. D. Linkeová ; přeložila M. Voslářová
Dítě na zabití. ŠTÍPEK, P. 2011
Dítě se speciálními potřebami. KERROVÁ, S. 1997
Domov je místo, odkud tě nevyhodí. ZEZULOVÁ, D. 2006
Dopisy Samovi. GOTTLIEB, D. 2008
Dost dobře nenormální. LINKEOVÁ D. 2019.
Doporučení pro obce a města pro předcházení tvorby a rozšiřování sociálně vyloučených lokalit se zdůrazněním zajištění potřeby bydlení. KANCELÁŘ VEŘEJNÉHO OCHRÁNCE PRÁV. 2009
Dyspraxie – Vývojová porucha pohybové koordinace. Olga Zelinková. 2021
Dosahování, lezení, chůze… dejme se na cestu. Susan S.Simmons ,Ph.D., Sharon O´Mara Maida, M.Ed. 2009
Domácí vzdělávání v době koronavirové pandemie
EDUKACE A ROZVOJ OSOB S PORUCHAMI PSYCHICKÉHO VÝVOJE A CHOVÁNÍ
Emoční alchymie. BENNETT-GOLEMAN, T. 2001
Epilepsie – Základní informace o epilepsii
Expertíza pro cílovou skupinu „Osoby s duševním onemocněním“. ŠUPA, J. 2006
FRYČ, Vladislav; CHMELOVÁ, Martina a ADÁMKOVÁ, Petra (ed.). Neformální péče v teorii a praxi: sborník odborných statí. V Praze: pro Alfa Human Service, z.s. vydala Pasparta Publishing, 2021. ISBN 978-80-88290-85-8.
Hlasy mladých – Vstříc rozmanitosti ve vzdělávání. GRÜNBERGER, A., KYRIAZOPOULOU, M.,
SORIANO, V., WEBER, H. 2008
Hodnocení v inkluzivních podmínkách. D´ALESSIO, S., WATKINS, A. 2009
Individualizované hodnocení a terapie dětí s autismem a dětí vývojově postižených – Svazek IV –psychoedukační profil pro adolescenty a dospělé. SCHAFFER, B., SCHOPLER, E., LANDRUS,R., MESIBOV, G. 2006
Inkluzivní vzdělávání. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. 2010
Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. KLENKOVÁ, J.,
VÍTKOVÁ, M. 2011
Intuitivní pedagogika: Rozhovory s Iris. Pedroli, Thomas. 2019.
Integrace dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem do vzdělávacího procesu : zkušenosti rodičů. R. Pešek. 2012
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole; Vzdělávání žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami. OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. 2011
Inkluzivní vzdělávání – Efektivní vzdělávání všech žáků. M. SVOBODA. 2019.
Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika
Instruktážní kniha jednoduchých aktivit pro výuku autistických dětí. BAZEGHI, B. 2008
Jak rozvíjet porozumění u dětí s autismem
Jak barevná je modrá – letem světem autismem. M. Vítková, K. Čížková. 2021.
Jak na to? – HYGIENA. Hana Zobačová, ilustr. Tereza Lukešová. 2021.
Jak na pohádku. Bakonyi Selingerová, Ludmila.2024
Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. BĚLECKÝ, Z., KAPRÁLEK, K. 2004
Jak nezešílet z dětí. NOVÁK, T. 2004
Jak odmalička rozvíjet inteligenci dětí. LANIADO, N. 2004
Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Pavla Foster Skalová, Alena Kunová, Jana Šarounová. 2021.
Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole. Jana Divoká a kol.2017.
Jak pracovat s dítětem s poruchou autistického spektra (PAS). Šarközyová L. 2020
Jak pečovat o vaše postižené dítě. DOMAN, G. 1997
Jak poradit lidem s postižením v otázkách způsobilosti k právním úkonům. MAREČKOVÁ, J.,MATIAŠKO, M. 2009
Jak přežít vztek, zlost a agresi. KŘIVOHLAVÝ, J. 2004
Proč a jak se zdravě hýbat. STEJSKAL, Pavel. 2004
Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Alena Kunová; Pavla Foster Skálová; Jana Šarounová. 2021.
Jak se žije s handicapem aneb poznat znamená rozumět. CHADZIPOLICHRONISOVÁ, M., JELÍNKOVÁ, E. 2008
Jakou barvu má pondělí?: jak autismus změnil jednu rodinu k lepšímu. CARIELLO, C. 2018
Slasti a strasti pečujících.Martina Chmelová a kol.2023
Je nám dobře na zemi. KOLEKTIV AUTORŮ, PILKOVÁ S. 1989
Jedna cesta pro všechny!. ANDERLIG A.2021
Jedineční lidé: jiný pohled na autismus. PRIZANT,B. M., T. FIELDS-MEYER.2020
Jsme v tom všichni. Posila pro rodiče pečující o dítě s postižením aneb Jak to vidí sourozenci. Mgr.Pavla Matyášová, Bc. Lenka Koubková.
Kapka kámen vyhloubí. H. Kulasová. 2021
Kapitoly ze specifických poruch učení I. BARTOŇOVÁ, M. 2004
Katalog sociálních služeb Hodonínska. 2008
Každý jsme jiný : kniha pro všechny kluky a holky, kteří mají sourozence s autismem / napsala a ilustrovala F. Bleach. 2011.
Každé dítě potřebuje speciální přístup. BERBERICHOVÁ, CH., LANG, G. 1998
Kde najít odbornou pomoc pro děti v Písku a okolí?
Když mozek pracuje jinak. BRAGDON, A., D., GAMON, D. 2006
Když není všechno tak, jak si přáli“ informace pro týmy porodnic a perinatologických center. Kolektiv autorů. 2015.
Kompenzační cvičení. Bc. Kristýna Štemberova. Fyzionožka
Kluk z kostek: život není vždycky hra, ale hry nám pomáhají žít. Keith Stuart. 2017.
Koheze speciální pedagogiky.HUTYROVÁ M. 2018.
Komunikace se žákem se zdravotním postižením
Krizová intervence nejen pro pedagogickou praxi
Krizová intervence pro speciální pedagogy
Krizová intervence pro sociální pracovníky
Kyslíková maska pro rodiče dětí s AS.Pešek, Roman . 2013.
Pouť otce za uzdravením syna. ISAACSON, R. 2011
Lidé s mentálním postižením tančí. LANDISCHOVÁ, E. 1999
Malý slovník výtvarného umění. MRÁZ, B., TROJAN, R. 1996
Malý tyran. PREKOPOVÁ, J. 1993
MALÝ PRŮVODCE PRO VELKÉ HRDINY – NEBOJTE SE PEČOVAT. Kolektiv autorů. 2022
Malování se slečnou K. F. Kšajt. 2018.
Mami, je to člověk, nebo zvíře? DE CLERQ, H. 2007
Manuál pro metodiky v sociálních službách. GABRYSZ, A., HOLKOVÁ, I. 2011
Manuál pro pedagogickou praxi. BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. 2011
Manuál zkušeností z průběhu transformace rezidenčních sociálních služeb. ORLOVÁ, A., A SPOL.2011
Matěj maluje mapy. HOŠKOVÁ M. 2020.
Máte neklidné, nesoustředěné dítě?. D. Jucovičová. 2017.
Mé dítě má autismus. PÁTÁ, P., K. 2007
Metodická příručka – Průvodce asistenta. ŠEFČÍKOVÁ, L. 2008
Metodické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. HANUŠOVÁ, S., JANÍKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M., A KOL. 2011
Metodika podpory sociálních dovedností. KOLEKTIV AUTORŮ. 2011
Metodika pro školní sociální pedagogy
Metodika integrace dětí s poruchami autistického spektra do mateřských škol : doplněná o odbornou analýzu Přemysla Mikoláše Autismus jako integrační problém a možnosti jeho řešení / V. Cigánková. 2016.
Malované logopedické pohádky, Aleš Čuma. 2021.
Metodika pro inovace školních vzdělávacích programů konzervatoří
Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. ŽAMPACHOVÁ, Z., V, ČADILOVÁ. 2012.
Metodika práce asistenta pedagoga – osobnostní rozvoj AP a komunikace s rodinou nebo komunitou žáka
Metodická příručka pro trenéry rytmické gymnastiky v Českém hnutí Speciálních olympiád.. HOLBOVÁ, S., H. VÁLKOVÁ, V. HYKLOVÁ. 2012
METODIKA STANDARDŮ KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Metodika vzdělávacího programu pro poskytovatele sociálních služeb v oblasti terénní služby pro osoby s autismem. KOLEKTIV AUTORŮ. 2008
Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2005
Metodiky pro plánování sociálních služeb
METODIKA TVORBY UČEBNÍCH TEXTŮ DVPP PRO INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. S. Finková, a kol, 2015.
METODIKA PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA PREVENCE A ZVLÁDÁNÍ PROBLÉMOVÉHO CHOVÁNÍ
Metodika řešení krizových situací osob s PAS a jejich rodin
Motýli : přelomová publikace. PROSKE,2022
Mezinárodní úmluva o právech lidí s postižením. KAŇÁKOVÁ, P., LATIMIER, C., NOVÁKOVÁ,P. 2009
Milý Gabrieli. FREIHOW, H., W. 2010
Mozek autisty: Myšlení napříč spektrem. GRANDINOVÁ, T. A PANEK, R. 2014
Můj syn není Rain Man. J. Williams. 2018.
Multikulturní diverzita a speciální vzdělávání. EVROPSKÁ AGENTURA PRO ROZVOJ
SPECIÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ. 2009
Musicophilia. Oliver Sacks. 2015.
Myšlenkové mapy. BUZAN, T., BUZAN, B. 2011
Mýty a fakta o autismu. M. Hrdlička. 2020
Naprostá šílenost – Anna na cestě z úzkosti. Tereza Kopecká, Tomáš Kopecký.2021.
Návrh legislativní ůpravy karierního systému pro pracovníky ve školství
Náležitý dohled asistenta pedagoga ve výuce a mimo vlastní výuku
Nejčastější poruchy chování dětí. TRAIN, A. 2001
Nejsem jako vy. PICOULTOVÁ, J. 2011
Nikdo nikde. WILLIAMS, D. 2009
Neklidné a nesoustředěné dítě. D. JUCOVIČOVÁ. 2010.
Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita, D. JUCOVIČOVÁ. 2017.
Naše cesta. Kolektiv autorů. 2012
Obrazy příběhů – příběhy obrazů. BABYRÁDOVÁ, H., BESMÁKOVÁ, J., KLÄGER, M., ZEMÁNKOVÁ, T. 2011
Od zápisu do lavice – Sluchové vnímání . VLKOVÁ I.
Osobní asistence, poradenství a zprostředkování. HRDÁ, J. 2006
Ostrovy génia : bohatá mysl autistických, získaných a náhlých savantů. D. A. Treffert. 2012.
OSOBNOSTNÍ ROZVOJ ASISTENTA PEDAGOGA A KOMUNIKACE S RODINOU NEBO KOMUNITOU ŽÁKA
Otcové: Společná cesta. Paul Schmitt, L.C.S.W, Fernanda Armenta-Schmitt, PH.D.2004.
Pacient s PAS v ordinaci lékaře. Čadilová Věra, Žampachová Zuzana. 2012.
Pedagogická a školní psychologie
Pedagogická diagnostika v mateřské škole
Preferovaný příběh. Markéta Závěrková, Honza Hesoun, Chana Rachel Frumin. 2021.
Po dobrém nebo po zlém? MATĚJČEK, Z. 1994
Podivný případ se psem. HADDON, M. 2003
Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. BOČKOVÁ, B. 2011
Poradenství pro uživatele sociálních služeb. MICHALÍK, J. 2009
Pomoc traumatizovanému dítěti – Materiály pro terapeuty, kteří při práci s traumatem používají kognitivně behaviorální přístup. G. Sachs. 2019.
Poznáváme, objevujeme a žasneme. INFA. 2031.
Příručka pro rodiče žáků s výukou matematiky podle metody prof. Milana Hejného
Právní rámec spolupráce s dítětem a rodinou
Poruchy autistického spektra. BAZALOVÁ, B. 2011
Poruchy autistického spektra. THOROVÁ, K. 2006
Poruchy autistického spektra – včasná diagnóza branou účinné pomoci. THOROVÁ, K. 2008
Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. BLAŽEK, M., BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M. 2000
Potíže dětí s učením a chováním. SERFONTEIN, G. 1999
Poruchy pozornosti a hyperaktivita (ADHD/ADD) – příručka pro dospělé
Podpora zvyšování sebevědomí žáka
Podpora v pracovní výchově a pracovních činnostech u žáků s mentálním postižením
Podpora ve výtvarné výchově u žáků s mentálním postižením
Pravidla mozku. MEDINA, J. 2012
Problémové chování u lidí s mentální retardací a autismem. EMERSON, E. 2008
Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. FRIEDMANN, Z. 2011
POUČENÍ O PRÁVECH A POVINNOSTECH OPATROVNÍKA (z dílny okresních soudů)
Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. FRIEDMANN, Z., VÍTKOVÁ, M. 2012
Profil na jednu stránku ve škole. SANDERSON, H., SMITH, T., WILSON, L. 2012
Program pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. LEBEER, J. 2006
Projevy a formy diskriminace osob se zdravotním postižením. ČERMÁK, M. 2012
Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra. KNOTKOVÁ, M., STRAUSSOVÁ, R. 2011
První třídou bez problémů. KUTÁLKOVÁ, D. 2004
Předcházíme poruchám učení. SINDELAROVÁ, B. 2007
Přehled možností studia na vysokých a vyšších odborných školách pro studenty se zdravotním postižením. SELICHAROVÁ, J. 2006
Přehled studijních a učebních oborů na středních školách v městě Brně 2009/2010. ÚŘAD PRÁCE BRNO-MĚSTO.
Přehled vývoje dítěte. ALLEN, K., E., MAROTZ, L., R. 2002
Přemůžeme autismus? STRUNECKÁ, A. 2009
Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. SCHOPLER, E. 1999
Příběhy z měsíční houpačky: autogenní trénink pro děti od 4 let. MÜLLER, E. (2016).
Překlad Eliška Závodná. Vydání čtvrté. Praha: Portál.
Přehled speciální pedagogiky – Rámcové kompendium oboru. VALENTA M. A kol. 2014.
Příklady dobré praxe poskytování sociálních služeb v Libereckém kraji. INSTAND, O.S. 2011
Psychopedie. BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. 2007
Průvodce školní inkluzí. Monika Tannenbergerová.
(Padesátpět) 55 dobrých rad když je vaše dítě neklidné. STIEFENHOFER, M. 2002
Příručka pro zaměstnavatele lidí s autismem. NAUTIS
Povolání: asistent pedagoga. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová a kolektiv. 2021.
Raná péče. J. Barlová; T. Hradilková; M. Pretis. 2020.
Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra. PATRICK, N., J. 2011
Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem : pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi. V. Čadilová, Z. Žampachová. 2016.
Rozvoj řeči dětí. Gonzalez, America X.; Brady, Lois Jean; Elliott, Jim, Portál, 2024
Ruční papír. FIXL, J., VONDRUŠKOVÁ, A. 2007
Rychlost temnoty. MOON, E. 2005
Skutečnost nebo fikce? Socializace mentálně postižených prostřednictvím pohybových aktivit. Válková, H.2000
Sborník RaVŠ. RAŠÍNOVA VYSOKÁ ŠKOLA S.R.O. 2010
Slovník speciální pedagogiky . VALENTA M. 2016:
Slovník speciálněpedagogické terminologie. K. KROUPOVÁ a kol. 2016,
Sociální podnikání – 10 úspěšných příkladů z Evropy. MÉSZÁROS, P. 2008
STANDARD PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA
Sociální služby a pomoc v hmotné nouzi. HUTAŘ, J. 2007
Son-Rise Zázrak pokračuje. KAUFMAN, B., N. 2004
Sourozenecké konstelace. LEMAN, K. 2006
Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu.
OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. 2011
Speciální pedagogika. J. SOWIK. 2016.
Speciální pedagogika v praxi. M.Šauerová.
Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. Petra Potměšilová. 2013.
Speciální pedagogika nejen v inkluzivním vzdělávání: sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. M. VÍTKOVÁ. 2013.
Specifika vzdělávání dětí, žáků a studentů s Aspergerovým syndromem. ČADILOVÁ, V.,
ŽAMPACHOVÁ, Z. 2007
Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. LANSING. M.,
REICHLER, R., J., SCHOPLER, E. 2011
Spratek: příběh dítěte, které nikdo nemiloval. Hayden, T. L. 2012
Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole.
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. 2007
Struktura a strukturované úkoly pro děti s autismem. HLADKÁ, L., PAVLIŠTÍKOVÁ, A. 2008
Strukturované učení. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. 2008
Strukturované učení pro žáky s autismem. VILÁŠKOVÁ, D. 2006
STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra. HAVELKA D. 2020.
Stínka : jaké je to být jiná?. D. SchreiteR. 2019.
Speciální pedagog jako profese. Růžičková, V., a kol. 2018.
Speciálněpedagogické minimum. BITTMANOVÁ L. A KOL.2018.
SOCIÁLNĚ PEDAGOGICKÉ PORADENSTVÍ
Školní pas pro děti s PAS. THOROVÁ, K. 2011
Sensory Perceptual Issues in Autism And Asperger Syndrome. BOGDASHINA, O. 2003
Sumář DOBRÉ praxe Zkušenosti s inkluzivním vzděláváním
Svět očima dítěte s autismem. Pátá K.P. & P. M. Hájek.2016
Šikana jako etický, psychologický a pedagogický problém
Školní speciální pedagog. A. KUCHARSKÁ. 2013.
Školní speciální pedagog v perspektivě inkluzivního vzdělávání
Šlo to… Půjde to. Kolektiv autorů. 2015.
Šest kroků ke zvládnutí ADHD.Laver-Bradbury. 2016.
Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. M. VÍTKOVÁ. 2019
Technologie úklidových prací ve zdravotnických a sociálních zařízeních pro odborná učiliště. DVOŘÁKOVÁ, E. 2002
Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychosociální podpoře jedinců se zdr. postižením se zaměřením na neurologická onemocnění. VÍTEK, J., VÍTKOVÁ, M. 2010
Teorie versus praxe – Studie poznatků při práci s dětmi předškolního věku s PAS. FRIMMELOVÁ,M. 2010
Techniky práce s dítětem, které zažilo traumatizující událost
Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. 2001
Třinácté komnaty dětské duše. OAKLANDER, V. 2003
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů – Pro žáky s poruchami autistického spektra. V. Čadilová, Z. Žampachová. 2021.
Tvoříme z obrázků našich dětí. VAN ARSDALE SHRADER, V. 2006
Through the eyes of children. GATT, S., KNECHT, P., KOSACK, W., LAMBRINOS, N., MUSUMECI, M., SCHMEINCK, D. 2010
(Třista) 300 her pro děti s autismem. GRIFFIN, S., SANDLER, D. 2012
Umění stárnout. RIEMEN F.2022
ÚMLUVA O PRÁVECH OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM (sbírka mezinárodních smluv č. 10/2010)
UČEBNICE OBECNÉ PSYCHOLOGIE Alena Plháková
Učíme děti zpívat. TICHÁ, A. 2005
Učíme se I. – Myslet a tvořit náměty pro výuku dětí s autismem. DIGRIECK, S. 2006
SELNER, Martin. Uprostřed. V Praze: Paseka, 2022. ISBN 978-80-7637-326-6.
ÚVOD DO STUDIA DRAMATERAPIE, TEATROTERAPIE, ZÁŢITKOVÉ PEDAGOGIKY A DRAMIKY. M.
RŮŽIČKA, M.D. POLÍNEK. 2013.
Úvod do školní psychologie. ŠTĚCH S.2013.
Velká kniha her. GATO. M. 2015.
Vizuální komunikační strategie v autismu. A. Bondy. 2007.
Vademecum asistenta pedagoga, 2. vydání. KENDLÍKOVÁ J. 2020.
Varovné signály očkování. STRUNECKÁ, A. 2012
Vybrané vývojové aspekty osobnosti adolescentů. PAVLAS, I. 1996
Výchova bez ponižování. Gaigg, Daniela; Syllaba, Linda. Portál 2023
Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. STADLEROVÁ, H. A KOL. 2011
Výchova a nadání 1. ŠIMONÍK, O., VÍTKOVÁ, M. 2008
Výchova dětí s autismem RICHMAN, S. 2006
Vychovejte si génia. ADAMS, K. 2007
Výjimečné děti – Aspergerův syndrom. THOROVÁ, K. 2007
Výtvarné hrátky pro děti. KOHLOVÁ, M., F. 2006
Vývin mozgu a jeho poruchy. MURGAŠ M.2012.
Vývojová dysfázie – Průvodce pro rodiče a další zájemce o tuto problematiku. M. Doležalová, M. Chotěborová. 2021.
VÝVOJOVÁ VERBÁLNÍ DYSPRAXIE. ČERVENKOVÁ.
Vývojová psychologie. PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D.2015.
Vytváření kruhů přátel Colin Newton a Derek Wilson
Vzdělávací nabídka IPPP ČR pro 1. pololetí školního roku 2011/2012. IPPP Praha.
Vzdělávací program zvláštní školy. SEPTIMA, S.R.O. 2003
Vzdělávání a výchova dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2008
Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v Evropě (díl 2.). MEIJER, C., SORIANO, V., WATKINS, A. 2006
Vzdělávání učitelů k inkluzi – Výzvy a příležitosti. DONNELLYOVÁ, V. (redaktor) 2011
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. KLENKOVÁ, J. et al. 2008
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. 2009
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.VÍTKOVÁ, M. et al. 2007
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2008
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2009
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2010
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2011
Využití prvků cirkusové pedagogiky v tělesné výchově
Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě. Metodická příručka. B. Bazálková
Zdravotně-kompenzační cvičení. Andrea Levitová a Blanka Hošková. 2016.
Zdravotná telesná výchova. Alena Cepková. 2013.
Zdravotní tělesná výchova. Strnad Pavel – Prajerová Květa. 2022
Zakládáme skupinu sebaobhajcov. BRATISLAVA. 2008
Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se
zdravotním postižením. ŠMEJKALOVÁ, H., TEPLÁ, M. 2007
Základy muzikoterapie.KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. 2010
Základy inkluzivní pedagogiky: Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole.V. LECHTA. 2014.
ZNÁTE VŠECH 30 SOCIÁLNÍCH DÁVEK? R.PEŠLOVÁ
Znevýhodněný žák. VALENTA M a kol. 2020.
Závěrečná zpráva „Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji“ AUGUR CONSULTING S.R.O. 2010
Zkušenosti rodičů s integrací dětí s AS a VFA. PEŠEK, R. 2012
Zpráva o stavu lidských práv v České republice 2009. HUTAŘ, J. 2010
Zvuky probuzení. TŘEŠŇÁK P. 2020
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. BĚLOHLÁVKOVÁ, L., VOSMIK, M. 2010
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově. Vařeková Jitka – Daďová Klára – Nováková Pavlína a kol. 2022
Život za sklem. LAWSON, W. 2008