Abecedně řazený seznam publikací – poruchy autistického spektra

A

7 RAD PRO PEČUJÍCÍ: JAK NEVYHOŘET. R.PEŠLOVÁ

101 tipů pro rodiče dětí s autismem: účinná řešení každodenních problémů. A. MILLER, T. C. SMITH.2016

300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. S. GRIFFIN, D. SANDLER. 2012.

A na mě nikdo nemá čas : jak se cítí a jak to vidí sourozenci lidí (nejen) s autismem . L. Bittmannová, J. Bittmann

A co já s tím?. Jana Bradley.

ADHD – variabilita v dětství a dospělost. PTÁČEK, Radek a Hana PTÁČKOVÁ.2018.

A proč ne? KENDÍKOVÁ, J., MAZEL, J. A SLÁDEK A. 2014

A proto skáču: vnitřní svět třináctiletého chlapce s autismem. N. HIGASHIDA2016

ABA pro děti s autismem: otázky a odpovědi. JOHNSON, Elle Olivia. Přeložil P. DIESTLEROVÁ. 2020.

Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. 2007

Aktivity pro starší děti s PAS: jak budovat sebevědomí, vnitřní klid a vztahy. MCHENRY, I., I. MCHENRY.2019

A na mě nikdo nemá čas. Lenka Bittmannová, Julius Bittmann. 2018.

Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením. Klára Pragerová, Jana Sirotková. 2020.

Autismus : praktická příručka pro rodiče . A. Yau. 2016

Autism: an introduction to psychological theory. HAPPÉ, F.1994

Autismus – sborník prací mezinárodní konference Autismus. HÝSEK, Z., JELÍNKOVÁ. 2005

Autismus – pervazivní vývojové poruchy (úvodní přednáška). JELÍNKOVÁ, M. 2010

Autismus – Průvodce + Pracovní kniha 1 + Pracovní kniha. Cottini L., V. Giacomo. 2017.

Autismus – zdravotní a výchovné aspekty. GILLBERT, CH., PEETERS, T. 2003

Autismus – zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. GILLBERG, Ch., PEETERS t., 2008

Autismus a hra. BEYER, J., GAMMELTOFT, L. 2006

Autismus a možnosti výchovné praxe. VOCILKA, M. 1995

Autismus I. – Problémy komunikace dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 1999

Autismus II. – Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2000

Autismus III. – Problémy s představivostí u dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2000

Autismus IV. – Péče o dospělé klienty s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2001

Autismus od A do Z. ŠPORCLOVÁ, V. 2018

Autismus u dospívajících a dospělých. HOWLIN, P. 2005

Autismus jako společenskovědní téma. GELSER M.2016.

Autismus v edukační praxi. BAZALOVÁ, B.2017.

Autismus ve školní praxi. SROKOVÁ, E., OLŠÁKOVÁ. P. 20O4.

Autismus VI. – Diagnostika a možnosti korekce chování u klientů s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2004.

Autistické myšlení. VERMEULEN, P. 2006

B

Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. HÁJKOVÁ, V. 2009

Biologické aspekty autismu (ze zahraničních materiálů). BÁLINTOVÁ, T. 2002

C

Celoživotní vzdělávání (Tvořivé dílny pro občany s autismem). AUTISTIK. 2009

Císař jsem já. HORIOT H.2018.

Co děti nejvíc potřebují. MATĚJČEK, Z. 2007

Co přináší zákon o sociálních službách pro uživatele, poskytovatele, orgány státní správy a
samosprávy. HUTAŘ, J., KRÁSA, V. 2006

Cvičení pro lepší učení. Vingrálková E. 2018.

Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. E. VINGRÁLKOVÁ, J. CHLEBNÍČEK. 2016

Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. POKORNÁ, V. 1998

Charter of rights for people with autism – Reflection and personal experiences. MATTHEWS, P.,, MATTHEWS, T. 2012

D

Daltonské vyučování. RÖHNER, R., WENKE, H. 2003

Dej mi ruku, ať mohu mluvit. VEXIAU, A., M. 2003

Dětská řeč a komunikace. PRŮCHA, J. 2011

Dětský autismus: přehled současných poznatků . HRDLIČKA, M. a V. KOMÁREK, ed. 2014.

Dětský autismus v kontextu rodinné resilience. SLÁDEČKOVÁ, S.,I. SOBOTKOVÁ.

Diagnostika dítěte předškolního věku. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. 2007

Diagnostika dítěte předškolního věku – 2.díl . BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. 2022

Dítě s epilepsií v prostředí školy. BURŠÍKOVÁ, Dana, 2019

Dítě s autismem a emoce: program pro práci s dětmi. A. SCARPA, , A. WELLS a T. ATTWOOD.2019.

Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. BAZALOVÁ, B. 2014

Dítě mezi výchovou a uměním – Dramatická výchova na přelomu tisíciletí. PROVAZNÍK, J. 2008

Děti vybíravé v jídle : základní postupy pro rodiče dětí nejen s PAS. K. E. Williams, L. J. Seiverling. 2021

Dítě, které žilo ve zdi. A.de Lestrade, S. Chebret ; přeložila: M. Fučíková. 2020

Děti vybíravé v jídle – Základní postupy pro rodiče dětí nejen s PAS. Keith E. Williams, Laura J. Seiverling

Dost dobře nenormální : můj báječný život s autismem a ADHD. D. Linkeová ; přeložila M. Voslářová

Dítě na zabití. ŠTÍPEK, P. 2011

Dítě se speciálními potřebami. KERROVÁ, S. 1997

Domov je místo, odkud tě nevyhodí. ZEZULOVÁ, D. 2006

Dopisy Samovi. GOTTLIEB, D. 2008

Dost dobře nenormální. LINKEOVÁ D. 2019.

Doporučení pro obce a města pro předcházení tvorby a rozšiřování sociálně vyloučených lokalit se zdůrazněním zajištění potřeby bydlení. KANCELÁŘ VEŘEJNÉHO OCHRÁNCE PRÁV. 2009

Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd., VALENTA, M. 2011

Dyspraxie – Vývojová porucha pohybové koordinace. Olga Zelinková. 2021

Dosahování, lezení, chůze… dejme se na cestu. Susan S.Simmons ,Ph.D., Sharon O´Mara Maida, M.Ed. 2009

E

Early Start for Your Child with Autism. S.J. ROGERS. 2012.

Early Start Denver Model for Young Children with Autism. S.J. ROGERS. 2010.

Emoční alchymie. BENNETT-GOLEMAN, T. 2001

Expertíza pro cílovou skupinu „Osoby s duševním onemocněním“. ŠUPA, J. 2006

H

Hlasy mladých – Vstříc rozmanitosti ve vzdělávání. GRÜNBERGER, A., KYRIAZOPOULOU, M.,
SORIANO, V., WEBER, H. 2008

Hodnocení v inkluzivních podmínkách. D´ALESSIO, S., WATKINS, A. 2009

Hrátky s míčem

Hry na dlani. KOLÁBOVÁ. N.2020.

Hry v místnosti. GATO. M. 2011.

Hrajeme na zobcovou flétnu. KOUTNÍKOVÁ, K. 2003

Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. NEWMAN, S. 2004

Hry pro rozvoj dětského mozku. SCHILLER, P. 2004

Hry pro usměrňování agresivity. ERKERT, A. 2004

Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. ŠIMANOVSKÝ, Z. 2007

Hry na rozvoj verbální komunikace – 107 nejlepších her z praxe. Petr Staníček

Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem : praktické nápady pro každý den . J. Moor. 2010

I

Individualizované hodnocení a terapie dětí s autismem a dětí vývojově postižených – Svazek IV –psychoedukační profil pro adolescenty a dospělé. SCHAFFER, B., SCHOPLER, E., LANDRUS,R., MESIBOV, G. 2006

Inkluzivní vzdělávání. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. 2010

Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. KLENKOVÁ, J.,
VÍTKOVÁ, M. 2011

Intuitivní pedagogika: Rozhovory s Iris. Pedroli, Thomas. 2019.

Integrace dětí s Aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem do vzdělávacího procesu : zkušenosti rodičů. R. Pešek. 2012

Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole; Vzdělávání žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami. OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. 2011

Inkluzivní vzdělávání – Efektivní vzdělávání všech žáků. M. SVOBODA. 2019.

Instruktážní kniha jednoduchých aktivit pro výuku autistických dětí. BAZEGHI, B. 2008

J

Jak barevná je modrá – letem světem autismem. M. Vítková, K. Čížková. 2021.

Jak na to? – HYGIENA. Hana Zobačová, ilustr. Tereza Lukešová. 2021.

Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. BĚLECKÝ, Z., KAPRÁLEK, K. 2004

Jak nezešílet z dětí. NOVÁK, T. 2004

Jak odmalička rozvíjet inteligenci dětí. LANIADO, N. 2004

Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Pavla Foster Skalová, Alena Kunová, Jana Šarounová. 2021.

Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole. Jana Divoká a kol.2017.

Jak pracovat s dítětem s poruchou autistického spektra (PAS). Šarközyová L. 2020

Jak porozumět aplikované behaviorální analýze. Albert J. Kearney. 2020.

Jak se žije s ADHD. Markéta Závěrková. 2016:

Jak pečovat o vaše postižené dítě. DOMAN, G. 1997

Jak poradit lidem s postižením v otázkách způsobilosti k právním úkonům. MAREČKOVÁ, J.,MATIAŠKO, M. 2009

Jak přežít vztek, zlost a agresi. KŘIVOHLAVÝ, J. 2004

Proč a jak se zdravě hýbat. STEJSKAL, Pavel. 2004

Jak si porozumět, domluvit se a společně si hrát. Alena Kunová; Pavla Foster Skálová; Jana Šarounová. 2021.

Jak se žije s handicapem aneb poznat znamená rozumět. CHADZIPOLICHRONISOVÁ, M., JELÍNKOVÁ, E. 2008

Jakou barvu má pondělí?: jak autismus změnil jednu rodinu k lepšímu. CARIELLO, C. 2018

Je nám dobře na zemi. KOLEKTIV AUTORŮ, PILKOVÁ S. 1989

Jedna cesta pro všechny!. ANDERLIG A.2021

Jedineční lidé: jiný pohled na autismus. PRIZANT,B. M., T. FIELDS-MEYER.2020

Jsme v tom všichni. Posila pro rodiče pečující o dítě s postižením aneb Jak to vidí sourozenci. Mgr.Pavla Matyášová, Bc. Lenka Koubková.

Jóga, dech a meditace. V. Krejčík.2010.

K

Kapka kámen vyhloubí. H. Kulasová. 2021

Kapitoly ze specifických poruch učení I. BARTOŇOVÁ, M. 2004

Katalog sociálních služeb Hodonínska. 2008

Každý jsme jiný : kniha pro všechny kluky a holky, kteří mají sourozence s autismem / napsala a ilustrovala F. Bleach. 2011.

Každé dítě potřebuje speciální přístup. BERBERICHOVÁ, CH., LANG, G. 1998

Když mozek pracuje jinak. BRAGDON, A., D., GAMON, D. 2006

Když není všechno tak, jak si přáli“ informace pro týmy porodnic a perinatologických center. Kolektiv autorů. 2015.

Kluk z kostek: život není vždycky hra, ale hry nám pomáhají žít. Keith Stuart. 2017.

Kompenzační cvičení. Marta Bursová . 2005.

Koheze speciální pedagogiky.HUTYROVÁ M. 2018.

Kyslíková maska pro rodiče dětí s AS.Pešek, Roman . 2013.

L

Pouť otce za uzdravením syna. ISAACSON, R. 2011

Lidé s mentálním postižením tančí. LANDISCHOVÁ, E. 1999

Logopedie. KLENKOVÁ, J. 2006

Logopedie včas – otázky a odpovědi. J. Pečarková. 2022

M

Malý slovník výtvarného umění. MRÁZ, B., TROJAN, R. 1996

Malý tyran. PREKOPOVÁ, J. 1993

MALÝ PRŮVODCE PRO VELKÉ HRDINY – NEBOJTE SE PEČOVAT. Kolektiv autorů. 2022

Malování se slečnou K. F. Kšajt. 2018.

Máme dítě s ADHD. D. Jucovičová. 2016.

Mami, je to člověk, nebo zvíře? DE CLERQ, H. 2007

Manuál pro metodiky v sociálních službách. GABRYSZ, A., HOLKOVÁ, I. 2011

Manuál pro pedagogickou praxi. BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. 2011

Manuál zkušeností z průběhu transformace rezidenčních sociálních služeb. ORLOVÁ, A., A SPOL.2011

Matěj maluje mapy. HOŠKOVÁ M. 2020.

Máte neklidné, nesoustředěné dítě?. D. Jucovičová. 2017.

Mé dítě má autismus. PÁTÁ, P., K. 2007

Metodická příručka – Průvodce asistenta. ŠEFČÍKOVÁ, L. 2008

Metodické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. HANUŠOVÁ, S., JANÍKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M., A KOL. 2011

Metodika podpory sociálních dovedností. KOLEKTIV AUTORŮ. 2011

Metodika integrace dětí s poruchami autistického spektra do mateřských škol : doplněná o odbornou analýzu Přemysla Mikoláše Autismus jako integrační problém a možnosti jeho řešení / V. Cigánková. 2016.

Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s poruchami autistického spektra. ŽAMPACHOVÁ, Z., V, ČADILOVÁ. 2012.

Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. ŽAMPACHOVÁ, Z., V, ČADILOVÁ. 2012.

Metodika pro poskytovatele sociálních služeb zařazených do Základní sítě sociálních služeb Libereckého kraje 2 0 2 1

Metodická příručka pro trenéry rytmické gymnastiky v Českém hnutí Speciálních olympiád.. HOLBOVÁ, S., H. VÁLKOVÁ, V. HYKLOVÁ. 2012

METODIKA STANDARDŮ KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB

Metodika vzdělávacího programu pro poskytovatele sociálních služeb v oblasti terénní služby pro osoby s autismem. KOLEKTIV AUTORŮ. 2008

Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2005

Motýli : přelomová publikace. PROSKE,2022

Mezinárodní úmluva o právech lidí s postižením. KAŇÁKOVÁ, P., LATIMIER, C., NOVÁKOVÁ,P. 2009

Milý Gabrieli. FREIHOW, H., W. 2010

Mozek autisty: Myšlení napříč spektrem. GRANDINOVÁ, T. A PANEK, R. 2014

Můj syn není Rain Man. J. Williams. 2018.

Multikulturní diverzita a speciální vzdělávání. EVROPSKÁ AGENTURA PRO ROZVOJ
SPECIÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ. 2009

Musicophilia. Oliver Sacks. 2015.

Hudba léčí. M. Gerlichová. 2017.

Muzikoterapie a edukace. BENÍČKOVÁ M. 2017.

Muzikoterapie v praxi: Příběhy muzikoterapeutických cest – 2., přepracované a doplněné vydání. GERLICHOVÁ M. 2O14.

Myšlenkové mapy. BUZAN, T., BUZAN, B. 2011

Mýty a fakta o autismu. M. Hrdlička. 2020

N

Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem / D. S. JAcobs, D. E. Betts. 2013.

Nápady pro dekoraci pomocí ubrouskové techniky. MIETHKE, R. 2005

Naprostá šílenost – Anna na cestě z úzkosti. Tereza Kopecká, Tomáš Kopecký.2021.

Nejčastější poruchy chování dětí. TRAIN, A. 2001

Nejlepší hry do kapsy. NEUMAN J. 2014.

Nejlepší hry venku pro malé i velké. GATO. M.2012:

Nebojte se žáka se SVP :Příručka pro učitele tělesné výchovy a asistenty pedagogů. DAĎOVÁ, K., a kol. 2020

Nedávejte do hrobu motýla živého : příběhy lidí s autismem. APLA Praha a kolektiv autorů. 2012.

Nejsem jako vy. PICOULTOVÁ, J. 2011

Nikdo nikde. WILLIAMS, D. 2009

Neklidné a nesoustředěné dítě. D. JUCOVIČOVÁ. 2010.

Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita, D. JUCOVIČOVÁ. 2017.

Naše cesta. Kolektiv autorů. 2012

O

Obrazy příběhů – příběhy obrazů. BABYRÁDOVÁ, H., BESMÁKOVÁ, J., KLÄGER, M., ZEMÁNKOVÁ, T. 2011

O ADHD v dospívání a dospělosti. Markéta Závěrková. 2018.

Od zápisu do lavice – Sluchové vnímání . VLKOVÁ I.

Osobní asistence, poradenství a zprostředkování. HRDÁ, J. 2006

Ostrovy génia : bohatá mysl autistických, získaných a náhlých savantů. D. A. Treffert. 2012.

Otázky a odpovědi aplikované tělesné výchovy I, aneb, Inkluzivní tělesná výchova pro I. stupeň základních škol s přesahem do mateřských škol. JEŠINA, O. 2020

Otázky a odpovědi aplikované tělesné výchovy II, aneb, Inkluzivní tělesná výchova pro II. stupeň základních škol s přesahem do středoškolského vzdělávání. JEŠINA, O. 2020

Otcové: Společná cesta. Paul Schmitt, L.C.S.W, Fernanda Armenta-Schmitt, PH.D.2004.

P

Pacient s PAS v ordinaci lékaře. Čadilová Věra, Žampachová Zuzana. 2012.

Preferovaný příběh. Markéta Závěrková, Honza Hesoun, Chana Rachel Frumin. 2021.

Po dobrém nebo po zlém? MATĚJČEK, Z. 1994

Podivný případ se psem. HADDON, M. 2003

Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. BOČKOVÁ, B. 2011

Poradenství pro uživatele sociálních služeb. MICHALÍK, J. 2009

Pomoc traumatizovanému dítěti – Materiály pro terapeuty, kteří při práci s traumatem používají kognitivně behaviorální přístup. G. Sachs. 2019.

Poznáváme, objevujeme a žasneme. INFA. 2031.

Příručka pro rodiče žáků s výukou matematiky podle metody prof. Milana Hejného

Poruchy autistického spektra v kontextu aktuálních interdisciplinárních poznatků. P. ADAMUS, a kol. 2017.

Poruchy autistického spektra. BAZALOVÁ, B. 2011

Poruchy autistického spektra. THOROVÁ, K. 2006

Poruchy autistického spektra – včasná diagnóza branou účinné pomoci. THOROVÁ, K. 2008

Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. BLAŽEK, M., BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M. 2000

Potíže dětí s učením a chováním. SERFONTEIN, G. 1999

Pravidla mozku. MEDINA, J. 2012

Problémové chování u lidí s mentální retardací a autismem. EMERSON, E. 2008

Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. FRIEDMANN, Z. 2011

POUČENÍ O PRÁVECH A POVINNOSTECH OPATROVNÍKA (z dílny okresních soudů)

Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. FRIEDMANN, Z., VÍTKOVÁ, M. 2012

Profil na jednu stránku ve škole. SANDERSON, H., SMITH, T., WILSON, L. 2012

Program pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. LEBEER, J. 2006

Projevy a formy diskriminace osob se zdravotním postižením. ČERMÁK, M. 2012

Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra. KNOTKOVÁ, M., STRAUSSOVÁ, R. 2011

První třídou bez problémů. KUTÁLKOVÁ, D. 2004

Předcházíme poruchám učení. SINDELAROVÁ, B. 2007

Přehled možností studia na vysokých a vyšších odborných školách pro studenty se zdravotním postižením. SELICHAROVÁ, J. 2006

Přehled studijních a učebních oborů na středních školách v městě Brně 2009/2010. ÚŘAD PRÁCE BRNO-MĚSTO.

Přehled vývoje dítěte. ALLEN, K., E., MAROTZ, L., R. 2002

Přemůžeme autismus? STRUNECKÁ, A. 2009

Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. SCHOPLER, E. 1999

Přehled speciální pedagogiky – Rámcové kompendium oboru. VALENTA M. A kol. 2014.

Příklady dobré praxe poskytování sociálních služeb v Libereckém kraji. INSTAND, O.S. 2011

Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. BLAHUTKOVÁ,M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. 2005

Psychopedie. BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. 2007

Průvodce školní inkluzí. Monika Tannenbergerová.
(Padesátpět) 55 dobrých rad když je vaše dítě neklidné. STIEFENHOFER, M. 2002

Příručka pro zaměstnavatele lidí s autismem. NAUTIS

Příručka senzorické integrace

Povolání: asistent pedagoga. Věra Čadilová, Zuzana Žampachová a kolektiv. 2021.

R

Raná péče. J. Barlová; T. Hradilková; M. Pretis. 2020.

Relaxační hry s dětmi. NADEAU, M. 2003

Relaxace nejen pro děti s ADHD. Jucovičová D. 2008.

Relaxační desetiminutovky. PERETTI. N. 2017.

Rozvíjení sociálních dovedností lidí s poruchami autistického spektra. PATRICK, N., J. 2011

Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem : pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi. V. Čadilová, Z. Žampachová. 2016.

ROZVOJ ŽÁKA S JINAKOSTÍ NA ZUŠ (předcházení problémům). M.D .Polínek, Z. Polínková. 2016.

Ruční papír. FIXL, J., VONDRUŠKOVÁ, A. 2007

Rychlost temnoty. MOON, E. 2005

S,Š

Skutečnost nebo fikce? Socializace mentálně postižených prostřednictvím pohybových aktivit. Válková, H.2000

Sborník RaVŠ. RAŠÍNOVA VYSOKÁ ŠKOLA S.R.O. 2010

Slovník speciální pedagogiky . VALENTA M. 2016:

Slovník speciálněpedagogické terminologie. K. KROUPOVÁ a kol. 2016,

Smyslové vnímání. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2003

Sociální podnikání – 10 úspěšných příkladů z Evropy. MÉSZÁROS, P. 2008

Sociální služby a pomoc v hmotné nouzi. HUTAŘ, J. 2007

Son-Rise Zázrak pokračuje. KAUFMAN, B., N. 2004

Sourozenecké konstelace. LEMAN, K. 2006

Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu.

OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. 2011

Speciální pedagogika. J. SOWIK. 2016.

Speciální pedagogika v praxi. M.Šauerová.

Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. Petra Potměšilová. 2013.

Speciální pedagogika nejen v inkluzivním vzdělávání: sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. M. VÍTKOVÁ. 2013.

Specifika vzdělávání dětí, žáků a studentů s Aspergerovým syndromem. ČADILOVÁ, V.,
ŽAMPACHOVÁ, Z. 2007

Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. LANSING. M.,
REICHLER, R., J., SCHOPLER, E. 2011

Spratek: příběh dítěte, které nikdo nemiloval. Hayden, T. L. 2012

Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole.

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. 2007

Struktura a strukturované úkoly pro děti s autismem. HLADKÁ, L., PAVLIŠTÍKOVÁ, A. 2008

Strukturované učení. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. 2008

Strukturované učení pro žáky s autismem. VILÁŠKOVÁ, D. 2006

STEPS – Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra. HAVELKA D. 2020.

Stínka : jaké je to být jiná?. D. SchreiteR. 2019.

Speciální pedagog jako profese. Růžičková, V., a kol. 2018.

Speciálněpedagogické minimum. BITTMANOVÁ L. A KOL.2018.

Školní pas pro děti s PAS. THOROVÁ, K. 2011

Sensory Perceptual Issues in Autism And Asperger Syndrome. BOGDASHINA, O. 2003

Svět očima dítěte s autismem. Pátá K.P. & P. M. Hájek.2016

Školní speciální pedagog. A. KUCHARSKÁ. 2013.

Šlo to… Půjde to. Kolektiv autorů. 2015.

Šest kroků ke zvládnutí ADHD.Laver-Bradbury. 2016.

Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. M. VÍTKOVÁ. 2019

T

Technologie úklidových prací ve zdravotnických a sociálních zařízeních pro odborná učiliště. DVOŘÁKOVÁ, E. 2002

Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychosociální podpoře jedinců se zdr. postižením se zaměřením na neurologická onemocnění. VÍTEK, J., VÍTKOVÁ, M. 2010

Teorie versus praxe – Studie poznatků při práci s dětmi předškolního věku s PAS. FRIMMELOVÁ,M. 2010

Terapie ve speciální pedagogice. MULLER O. 2014.

Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. 2001

Třinácté komnaty dětské duše. OAKLANDER, V. 2003

TVOŘIVOST (nejen) jako prevence rizikového chování. M. D. Polínek. 2015.

Tvorba individuálních vzdělávacích plánů – Pro žáky s poruchami autistického spektra. V. Čadilová, Z. Žampachová. 2021.

Tvoříme z obrázků našich dětí. VAN ARSDALE SHRADER, V. 2006

Through the eyes of children. GATT, S., KNECHT, P., KOSACK, W., LAMBRINOS, N., MUSUMECI, M., SCHMEINCK, D. 2010

(Třista) 300 her pro děti s autismem. GRIFFIN, S., SANDLER, D. 2012

U

Umění stárnout. RIEMEN F.2022

ÚMLUVA O PRÁVECH OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM (sbírka mezinárodních smluv č. 10/2010)

Učíme děti zpívat. TICHÁ, A. 2005

Učíme se I. – Myslet a tvořit náměty pro výuku dětí s autismem. DIGRIECK, S. 2006

Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením. Olomouc: KROUPOVÁ, Kateřina a Adéla HANÁKOVÁ. 2020

ÚVOD DO STUDIA DRAMATERAPIE, TEATROTERAPIE, ZÁŢITKOVÉ PEDAGOGIKY A DRAMIKY. M.

RŮŽIČKA, M.D. POLÍNEK. 2013.

Úvod do školní psychologie. ŠTĚCH S.2013.

V

Velká kniha her. GATO. M. 2015.

Vizuální komunikační strategie v autismu. A. Bondy. 2007.

VADEMECUM Zdravotní tělesná výchova. Blanka Hošková. 2014.

Vademecum asistenta pedagoga, 2. vydání. KENDLÍKOVÁ J. 2020.

Varovné signály očkování. STRUNECKÁ, A. 2012

Vybrané vývojové aspekty osobnosti adolescentů. PAVLAS, I. 1996

Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. STADLEROVÁ, H. A KOL. 2011

Výchova a nadání 1. ŠIMONÍK, O., VÍTKOVÁ, M. 2008

Výchova dětí s autismem RICHMAN, S. 2006

Vychovejte si génia. ADAMS, K. 2007

Výjimečné děti – Aspergerův syndrom. THOROVÁ, K. 2007

Výtvarná dílna. BABYRÁDOVÁ, H. 2005

Výtvarné činnosti pro malé děti. KOHLOVÁ, M., F. 2011

Výtvarné hrátky pro děti. KOHLOVÁ, M., F. 2006

Vývin mozgu a jeho poruchy. MURGAŠ M.2012.

Vývojová dysfázie – Průvodce pro rodiče a další zájemce o tuto problematiku. M. Doležalová, M. Chotěborová. 2021.

Vývojová psychologie. PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D.2015.

Vytváření kruhů přátel Colin Newton a Derek Wilson

Vzdělávací nabídka IPPP ČR pro 1. pololetí školního roku 2011/2012. IPPP Praha.

Vzdělávací program zvláštní školy. SEPTIMA, S.R.O. 2003

Vzdělávání a výchova dětí s autismem. JELÍNKOVÁ, M. 2008

Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v Evropě (díl 2.). MEIJER, C., SORIANO, V., WATKINS, A. 2006

Vzdělávání učitelů k inkluzi – Výzvy a příležitosti. DONNELLYOVÁ, V. (redaktor) 2011

Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. KLENKOVÁ, J. et al. 2008

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. NĚMĚC, J., VOJTOVÁ, V. et al. 2009

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.VÍTKOVÁ, M. et al. 2007

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2008

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2009

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2010

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. 2011

Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě. Metodická příručka. B. Bazálková

Z, Ž

Zdravotně-kompenzační cvičení. Andrea Levitová a Blanka Hošková. 2016.

Zdravotná telesná výchova. Alena Cepková. 2013.

Zdravotní tělesná výchova. Strnad Pavel – Prajerová Květa. 2022

Zakládáme skupinu sebaobhajcov. BRATISLAVA. 2008

Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se
zdravotním postižením. ŠMEJKALOVÁ, H., TEPLÁ, M. 2007

Základy muzikoterapie.KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. 2010

Základy inkluzivní pedagogiky: Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole.V. LECHTA. 2014.

ZNÁTE VŠECH 30 SOCIÁLNÍCH DÁVEK? R.PEŠLOVÁ

Znevýhodněný žák. VALENTA M a kol. 2020.

Závěrečná zpráva „Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji“ AUGUR CONSULTING S.R.O. 2010

Zkušenosti rodičů s integrací dětí s AS a VFA. PEŠEK, R. 2012

Zpráva o stavu lidských práv v České republice 2009. HUTAŘ, J. 2010

Zvuky probuzení. TŘEŠŇÁK P. 2020

Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. BĚLOHLÁVKOVÁ, L., VOSMIK, M. 2010

Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově. Vařeková Jitka – Daďová Klára – Nováková Pavlína a kol. 2022

Život za sklem. LAWSON, W. 2008